//
کدخبر: ۲۹۹۵۹۵ //

واکنش ترامپ به تبرئه خود چه بود؟

رئیس جمهوری سابق آمریکا در واکنش به تبرئه شدن در دادگاه سنا از اتهام «تحریک برای شورش» گفت جنبش تاریخی، میهنی و زیبای ما برای بزرگ جلوه دادن آمریکا، بار دیگر آغاز شده است.

واکنش ترامپ به تبرئه خود چه بود؟

دونالد ترامپ عصر شنبه پس از آنکه ۵۷ سناتور، او را مجرم دانستند اما حد نصاب ۶۷ رای را کسب نکرد، بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد و از تیم وکلای خود به خاطر آنچه تلاش خستگی‌ناپذیر برای حفظ عدالت و دفاع از حقیقت دانست، قدردانی کرد.

وی از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان مخالف استیضاح که در ساختار حزبی رای دادند هم تشکر کرد و آن را احترام به قانون اساسی دانست.

به گزارش فرتاک نیوز،رئیس جمهوری سابق آمریکا اظهار کرد: این مرحله دیگری از بزرگترین شکار در تاریخ کشور ما بوده است. هیچ رئیس جمهوری تاکنون چنین چیزی را پشت سر نگذاشته است و این همچنان ادامه دارد زیرا مخالفان ما نمی‌توانند تقریبا ۷۵ میلیون نفر را فراموش کنند، بالاترین رقم از گذشته برای رئیس جمهور مستقر که فقط چند ماه پیش به ما رای دادند.

ترامپ که به نظر می رسد از قصد خود برای انتخابات آتی ریاست جمهوری می‌گوید، افزود: جنبش تاریخی، میهنی و زیبای ما برای بزرگ جلوه دادن آمریکا دوباره آغاز شده است. در ماه‌های آینده چیزهای زیادی برای اشتراک با شما دارم.

وی اضافه کرد: مشتاقانه منتظر ادامه این سفر باورنکردنی برای دستیابی به عظمت آمریکا برای همه مردممان هستیم. هرگز چنین چیزی وجود نداشته است!"

سنای آمریکا در محکمه رسیدگی به اتهام دونالد ترامپ که در مجلس نمایندگان استیضاح شده بود، ۵۷ رای برای مجرم بودن و ۴۳ رای برای تبرئه وی داد اما در نهایت به دلیل به حد نصاب نرسیدن قانونی، ترامپ را تبرئه کرد.

ترامپ در سال ۲۰۲۰ هم استیضاح شد اما در محکمه سنا ۵۲ سناتور با مجرم بودن وی موافقت داشتند که در مقایسه با آن، آرای این دوره از دادگاه وی افزایش داشته است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا تنها رئیس جمهوری است که در مدت یکسال، ۲ بار استیضاح و پس از اتمام دوره، پرونده وی در دادگاه سنا مطرح شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۵۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان