//
کدخبر: ۲۹۹۵۹۰ //

دومین استیضاح ترامپ در سنا پایان یافت

در پی شکست دومین طرح استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا در سنا، دونالد ترامپ اعلام کرد که وی "همیشه" مدافع حاکمیت قانون و جنبش "عظمت آمریکا" بوده و خواهد بود.

دومین استیضاح ترامپ در سنا پایان یافت

به نقل از آر تی، دومین طرح استیضاح ترامپ در سنای آمریکا به اتهام "تحریک به اغتشاش و شورش" به دلیل عدم کسب آرای لازم از سوی نمایندگان سنا شکست خورد.

در این جلسه ۵۷ سناتور به استیضاح دونالد ترامپ رای مثبت و ۴۳ سناتور نیز رای منفی دادند. دموکرات ها برای متخلف شناخته شدن دونالد ترامپ به رای موافق دو سوم اعضای مجلس سنا (۶۷ رای) نیاز داشتند. هفت سناتور جمهوری خواه همراه با ۵۰ سناتور دموکرات دونالد ترامپ را به دلیل تحریک به شورش مجرم شناختند.

به گزارش فرتاک نیوز،مجلس نمایندگان ایالات متحده روز ۱۳ ژانویه طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا را به اتهام "تحریک به شورش" تصویب کرده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که پیش از این یک بار دیگر طرح استیضاح وی کلید خورده اما شکست خورده بود، پس از تبرئه به اتهام تحریک شورش در بیانیه ای گفت: موضوع ناراحت کننده در زمان ما این است که یک حزب سیاسی در ایالات متحده مجوز رایگان برای تضعیف حاکمیت قانون را می دهد. آنها بهانه کرده اند و آشوبگران و عدالت را به ابزاری برای انتقام و آزار سیاسی تبدیل کرده اند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا ضمن استقبال از این رای وعده داد که به دفاع از "عظمت آمریکا" ادامه خواهد داد. وی گفت: جنبش تاریخی و ملی ما برای بازگرداندن "عظمت آمریکا" آغاز شده است.

ترامپ از وکلای مدافع و دیگر مدافعانش در مجلس نمایندگان و مجلس سنا تشکر کرده و افزود: "من همیشه مدافع حاکمیت قانون و حق آمریکایی ها برای گفتگوی مسالمت آمیز در مورد مسائل روز بدون انزجار و نفرت بوده و هستم."

ترامپ ادامه داد : "این مرحله دیگری از بزرگترین تعقیب و گریز در تاریخ کشور ما بود. هیچ رئیس جمهوری تاکنون چنین چیزی را پشت سر نگذاشته است و این روند همچنان ادامه دارد زیرا مخالفان ما نمی توانند ۷۵ میلیون نفری را که به ما رأی دادند ، فراموش کنند که بالاترین رقمی است که تاکنون توسط یک رئیس جمهور به دست آمده است. "

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۵۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان