//
کدخبر: ۲۹۹۵۱۱ //

مواضع دوگانه سازمان جهانی بهداشت درباره منشاء ویروس کرونا

خبرگزاری بلومبرگ نوشت: تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان‌جهانی ‌بهداشت در جدیدترین اظهارنظر، برخلاف گزارش هفته گذشته تیم حقیقت‌یاب خود، منشاء آزمایشگاهی ویروس‌ کرونا را رد نکرد.

مواضع دوگانه سازمان جهانی بهداشت درباره منشاء ویروس کرونا

 به نقل از این خبرگزاری آمریکایی، پس از آنکه یک گروه حقیقت یاب از سازمان جهانی بهداشت (WHO) که گمانه زنی ها مبنی بر منشا ویروس کرونا از آزمایشگاه را در چین رد کردند، اکنون ریاست این نهاد می گوید منشاء آزمایشگاهی ویروس غیرممکن نیست.

«تدروس ادهانوم» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت دیروز جمعه در یک جلسه توجیهی گفت که تمام راه های تحقیق باز است. وی افزود: «این تحقیقات اطلاعات مهمی به ما داده که ما را به درک منشا ویروس به ویژه در روزهای آغازین همه گیری نزدیکتر می کند».

به نظر می رسد این اظهارات دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با نظراتی که اوایل هفته گذشته در تیم تحقیق ارائه شد، تفاوت دارد.

«پیتر بن امبارک» (Peter Ben Embarek)، دانشمند ایمنی غذایی در این نهاد جهانی هفته گذشته و در پی پایان ماموریت سازمان جهانی بهداشت در چین، هرگونه تئوری منشاء آزمایشگاهی ویروس را بسیار بعید دانسته و گفته بود این نظریه نیاز به هیچ تحقیقی ندارد. وی در اظهارات هفته گذشته خود تاکید کرده بود که ویروس کرونا به احتمال زیاد از طریق حیوانات میزبان یا گوشت حیوانات وحشی منجمد به انسان منتقل شده و این احتمالات باید همچنان بررسی شود.

به گزارش فرتاک نیوز، سازمان جهانی بهداشت از زمان آغاز همه گیری کرونا با انتقاداتی روبرو شده است. منتقدان بر این باور بودند که این نهاد در آغاز شیوع ویروس کرونا دامنه بحران را سرپوش گذاشته است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم از نخستین کسانی بود که نظریه منشاء آزمایشگاهی ویروس کرونا را از یکی از آزمایشگاه های ویروس شناسی ووهان؛ شهری که نخستین بار این ویروس در آن شناسایی شد، ارائه داد.  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۵۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان