//
کدخبر: ۲۹۷۱۲۵ //

رهبران جهان به بایدن و هریس تبریک گفتند

رهبران جهان واکنش های نسبتا مثبتی به ریاست جمهوری بایدن داشتند.

رهبران جهان به بایدن و هریس تبریک گفتند

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی در توییتی نوشت: ایالات متحده آمریکا بازگشت و  اتحادیه اروپا آماده است برای ارتباط با شریک دیرین و قابل اعتمادش برای دمیدن نفسی تازه به ائتلاف دیرینمان. منتظر همکاری با یکدیگر با جو بایدن هستیم.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس

منتظر همکاری با بایدن و دولت او هستم تا شراکت میان دو کشور تقویت شود و بتوانیم براساس اولویت هایمان کار کنیم:از تغییرات آب و هوایی تا همکاری برای مقابله با پاندمی و تقویت امنیت ترانس آتلانتیک.

والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان

امروز روز خوبی برای دموکراسی است. در آمریکا با تغییرات بزرگی روبرو هستیم چالش های بزرگ و شگفت. به رغم تلاش ها برای ضربه زدنها،به گزارش فرتاک نیوز، نهادهای آمریکایی، کارگزاران انتخاباتی و دولت، سیستم قضایی و کنگره ثابت کردند که قوی هستند. من امروز خوشحالم که جو بایدن به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرد و به کاخ سفید می رود. می دانم آلمانی ها نیز همین احساس را دارند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان

تحت رهبری شما مردم آمریکا با اقتدار سیاسی و ارزش های مذهبی و قومی که از اولین روز تاسیس الهام بخش مردم این کشور بوده قوت خواهند گرفت. از خدا منبع درایت و حقیقت می خواهم شما را در تلاش هایتان برای تقویت درک آشتی و صلح در آمریکا و دیگر کشورهای جهان هدایت کند

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا

پیروزی انتخاباتی برای بایدن نشانگر پیروزی دموکراسی بر راست گرایان افراطی و سه شیوه آن یعنی فریب، تفرقه و خشونت بود. پنج سال پیش فکر میکردیم ترامپ یک طنز زشت است اما پنج سال بعد دریافتیم او بزرگترین دموکراسی جهان را به خطر انداخته است.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا

ما منتظر ریاست جمهوری بایدن هستیم و ما با ریاست ایتالیا بر گروه ۲۰  همکاری خود را با او به سرعت آغاز خواهیم کرد. ما دستور کار مشترکی داریم.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه

بهترین آرزوها در یکی از بهترین و باشکوه ترین روزها برای مردم آمریکا ما با همیم. برای مقابله با چالش های دوران  قوی تر عمل خواهیم کرد قوی تر برای ساختن آینده قوی تر برای حفاظت از کره زمین. بازگشتتان به توافق پاریس را خوشامد می گویم  

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا

کانادا و آمریکا به شراکت خود همزمان با مبارزه با پاندمی کرونا ادامه داده و از بهبود اقتصاد پایدار حمایت خواهند کرد . ما با یکدیگر برای پیشبرد اقدامات در جهت تغییرات آب و هوایی و رشد اقتصادی ادامه می دهیم تا فرصت های بهتری برای مردم دو کشور و برقراری دموکراسی صلح و امنیت در کشور و جهان  ایجاد شود.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس

تاسفی از رفتن ترامپ وجود ندارد او منبع و حامی بی عدالتی خشونت افراط گرایی در جهان و شریک مستقیم اشغالگری اسراییل به شدیدترین صورت علیه مردم ما بود.رئیس حمهور بایدن باید روند را برگرداند و سیاست های بیعدالتی علیه مردم ما را لغو کند و پایه های امنیت و ثبات را در جهان بنا کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو

منتظر همکاری نزدیک با رئیس جمهور بایدن هستم و از حضور ایشان در نشست آتی ناتو در بروکسل استقبال می کنم توجه ما بر ناتو ۲۰۰۳۰ است ابتکار عمل برای تقویت ائتلاف مان حتی قوی تر برای آینده.  

تدورس آدهانوم مدیر کل سازمان بهداشت جهانی

تبریک رئیس جمهور جو بایدن و کامالا هریس معاون رئیس جمهور پیش به سوی دنیایی سلامت تر امن تر و باثبات تر.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۱۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان