//
کدخبر: ۲۹۶۲۵۷ //

نماینده کنگره آمریکا ترامپ را به بن‌لادن تشبیه کرد

عضو دموکرات کنگره آمریکا رئیس‌جمهور کشورش را به دلیل تحریک هوادارانش به نقش‌آفرینی در حمله به ساختمان نهاد قانونگذار آمریکایی به سرکرده معدوم القاعده تشبیه کرد.

نماینده کنگره آمریکا ترامپ را به بن‌لادن تشبیه کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

یک نماینده کنگره آمریکا «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور کشورش را به «اسامه بن‌لادن»، سرکرده معدوم گروه تروریستی القاعده تشبیه کرد. 

«اریک سوالول»، عضو دموکرات ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان این انتقاد را به دلیل اقدام ترامپ در تحریک هوادارانش به یورش به سمت ساختمان کنگره همزمان با برگزاری جلسه شمارش آرای الکترال مطرح کرد.

او در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت ترامپ همانند اسامه بن‌لادن هوادارانش را به سمت افراط‌گرایی سوق داده و آنها را به شورش تحریک کرده است. 

این قانونگذار آمریکایی تصریح کرد: «اسامه‌بن‌لادن روز ۱۱ سپتامبر (۲۰۰۱) وارد خاک آمریکا نشد ولی مشخص است که او عامل تحریک هوادارانش به حمله به کشورمان بود.»

وی در ادامه تصریح کرد: «رئیس‌جمهور هم در کلماتش از لغت "مبارزه" استفاده کرد. این سخنان نفرت‌پراکنانه باعث سوق دادن افراد به سمت افراط‌گرایی شد و آنها را به حمله به ساختمان کنگره تحریک کرد.»

مجری شبکه خبری سی‌بی‌‌اس از سوالول پرسید که آیا او ترامپ را با بن‌لادن مقایسه می‌کند. سوالول در پاسخ گفت: «دارم کلمات کسی مثل بن‌لادن که باعث تحریک و افراطی‌گرایی دیگران شد رو با کاری که ترامپ کرد مقایسه می‌کنم. لازم نیست شما خودتان مرتکب خشونت شوید، اگر دیگران را به خشونت دعوت کنید، مرتکب جرم شده‌اید.»

 چهارشنبه هفته گذشته، همزمان با مراسم شمارش آرای الکترال در ساختمان کنگره آمریکا گروهی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به سمت ساختمان نهاد قانونگذار آمریکایی یورش بردند. ۵ نفر در اثر این اتفاقات جان باختند. 

مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این اقدام ترامپ در یک رأی‌گیری چهارشنبه طرحی را که خواستار استیضاح ترامپ است به تصویب رساندند. 

سرعت پیشبرد این رأی‌گیری و حمایت جمهوری‌خواهان از آن، خشم قانونگذاران آمریکایی از نقش ترامپ در تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره را نشان می‌دهد. 

قطعنامه‌ای که قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه آن را به تصویب رساندند ترامپ را به «تحریک به شورش» متهم می‌کند.

با وجود این گفته می‌شود تصویب این قطعنامه به عزل ترامپ منجر نخواهد شد. برکناری او از قدرت مستلزم تأیید قطعنامه‌ای موازی با دو سوم آرا در مجلس سنا است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۲۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان