//
کدخبر: ۲۹۲۳۱۳ //

روسیه و سوریه تحریم های یکجانبه آمریکا را محکوم کردند

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه و "فیصل مقداد" وزیر خارجه سوریه بکارگیری تحریم های یکجانبه و غیرقانونی علیه دمشق که شیوه معمول آمریکا و متحدانش شده است را محکوم کردند.

روسیه و سوریه تحریم های یکجانبه آمریکا را محکوم کردند

وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: لاوروف و مقداد در مسکو دیدار کردند و در این ملاقات، دو طرف درخصوص سیر تحولات در سوریه و پیرامون آن تبادل نظر کردند.  

در این دیدار همچنین پیشبرد روند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه مطابق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت از جمله فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه در مرکز توجه قرار داشت و در این رابطه لاوروف بر موضع اصولی روسیه مبنی بر حمایت از حق حاکمیت سوریه و یکپارچگی و تمامیت ارضی آن و حق قانونی مردم سوریه برای تعیین سرنوشت کشور خود تاکید کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، در بیانیه آمده است: وزیران خارجه روسیه و سوریه بر ضرورت ادامه تلاش ها برای حل مسائل مهم فراروی سوریه ازجمله مسائل انسانی در چارچوب مذاکرات آستانه تنها ساز و کار بین المللی برای کمک به حل و فصل مسائل سوریه که کارایی خود را اثبات کرده است، تاکید کردند.

 در این دیدار بر عزم مسکو و دمشق برای تحکیم روابط دوجانبه از جمله ادامه همکاریها در مبارزه با تروریسم تا نابودی کامل آن در سرزمین سوریه تاکید شد.

 در این گفت وگو درخصوص تثبیت اوضاع سوریه در دوره پسابحران، به مساله بازسازی زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی این کشور توجه خاص شد. در این رابطه بر اهمیت کنفرانس بین المللی کمک به بازگشت مهاجران سوری که در ماه نوامبر با حمایت روسیه در دمشق برگزار شد، تاکید شد.

دو طرف خاطرنشان کردند که هدف برگزاری این کنفرانس بین المللی، آغاز روندی است که در مراحل بعدی همه کشورهای علاقه مند و سازمان های بین المللی مربوطه خواهند پیوست.

 وزیران خارجه روسیه و سوریه بکارگیری تحریم های یکجانبه و رویکردهای سیاسی در مسائل مربوط به کمک های انسانی به سوریه و نیز حفظ حضور نیروهای نظامی خارجی غیرقانونی در این کشور را محکوم کردند.

 لاوروف و مقداد در ادامه دیدار به هماهنگ کردن مواضع خود در مسائل مهم بین المللی و منطقه ای در چارچوب تلاش ها برای حفظ هماهنگی اقدامات وزارت خارجه روسیه و سوریه پرداختند.

وزارت خارجه روسیه در پایان بیانیه خود خاطرنشان کرده است که مسکو و دمشق معتقد به ضرورت تنظیم دستور کار سازنده و یکپارچه برای حل مسائل موجود در خاورمیانه از راههای سیاسی-دیپلماتیک و براساس موازنه منافع همه طرف های ذی نفع هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۳۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان