//
کدخبر: ۲۹۰۱۶۹ //

نماینده کنگره، تأیید پیروزی بایدن توسط مجمع گزینندگان را به چالش می‌کشد

یک نماینده جمهوری‌خواه کنگره تأیید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به چالش خواهد کشید.

نماینده کنگره، تأیید پیروزی بایدن توسط مجمع گزینندگان را به چالش می‌کشد

نماینده جمهوری‌خواه ایالت آلاباما در مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد تأیید پیروزی «جو بایدن» توسط «مجمع گزینندگان» در جلسه روز ۶ ژانویه را به چالش بکشد. 

به گزارش فرتاک نیوز، نشریه پالیتیکو که نخستین بار این خبر را گزارش داده نوشته «مو بروکس»، نماینده ایالت آلاباما در تلاش است یک نماینده مجلس سنا را هم با خودش همراه کند، اگرچه او گفته اگر شریکی پیدا نکند خودش به تنهایی با پیروزی بایدن در انتخابات مخالفت خواهد کرد. 

نماینده ایالت آلاباما البته خاطر نشان کرده که اقدام او تا حد زیادی نمادین خواهد بود و تبعات عملی در پی نخواهد داشت. 

بروکس در روزهای گذشته ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص وقوع تقلب گسترده در آمریکا را تکرار کرده است. 

او در گفت‌وگو با پولیتیکو گفت: «از نظر من، اگر صرفاً آرای قانونی توسط شهروندان مجاز شمرده می‌شدند ترامپ با حاشیه اختلاف بالا برنده می‌شد و روند تأیید نتیجه انتخابات توسط کنگره باید این واقعیت را منعکس کند.»

 وی در بخش دیگری از این مصاحبه به پولیتیکو گفت: «نتیجه این انتخابات توسط سوسیالیست‌هایی که مرتکب تقلب گسترده انتخاباتی شدند ربوده شد.»

ادعاهای بروکس در حالی مطرح شده که  «ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد وزارتخانه تحت امر او شواهدی مبنی بر وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که بر نتیجه نهایی اثرگذار باشد نیافته است. 

اظهارات ویلیام بار از آن جهت مورد توجه واقع شد که او یکی از سرسخت‌ترین متحدان ترامپ است و قبل از برگزاری انتخابات، همراستا با ترامپ بارها از رأی‌گیری پستی انتقاد کرده و گفته بود که این روش انتخابات را مستعد بروز تخلفات گسترده می‌کند. 

او ماه گذشته میلادی با صدور دستورالعملی از دادستان‌های سراسر آمریکا خواست قبل از تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری هر گونه ادعای جدی درباره وقوع تخلفات انتخاباتی را مورد پیگیری قرار دهند. 

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

تیم دونالد ترامپ به رهبری «رودی جولیانی»، وکیل او ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده است. این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.

ویلیام بار گفت: «اکثر ادعاهای مربوط به تخلفات انتخاباتی، موارد خاص هستند یعنی اتفاقاتی هستند که در شرایط خاص یا توسط افراد خاص رخ داده است. اینها تخلفات سیستماتیک نیستند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۱۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان