//
کدخبر: ۲۸۷۱۴۸ //

مشاور امنیت ملی کاخ سفید چین را تهدید به تحریم های جدید کرد

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید چین را به خاطر اخراج رهبران اپوزیسیون در هنگ‌کنگ مورد انتقاد قرار داد و تهدید تحریم‌های اضافی را مطرح کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید چین را تهدید به تحریم های جدید کرد

به نقل از هیل، چین قطعنامه‌ای را تصویب کرد که می‌گوید هر قانون‌گذاری که از استقلال هنگ‌کنگ حمایت یا امنیت ملی را تهدید کند، باید رد صلاحیت شود که این امر به برکناری چهار نفر از قانون‌گذاران هنگ‌کنگی انجامید.

به گزارش فرتاک نیوز؛ اوبراین در بیانیه‌ای گفت: اقدامات اخیر پکن مبنی بر رد صلاحیت قانون‌گذران طرفدار دموکراسی در شورای قانون‌گذاری هنگ‌کنگ، شکی باقی نمی‌گذارد که حزب کمونیست چین به طرز آشکاری تعهدات بین‌المللی خود تحت اعلامیه مشترک چین- بریتانیا و وعده‌هایش به مردم هنگ‌کنگ از جمله آن دست وعده‌های تحت قانون اساسی را نقض کرده است.

اوبراین شعار "یک کشور، دو سیستم" را پوششی جعلی برای گسترش دیکتاتوری یک‌جانبه حزب کمونیست چین در هنگ‌کنگ دانست و وعده داد که آمریکا برای پاسخ به این موضوع از تحریم‌ها و ابزارهای دیگر استفاده خواهد کرد.

دولت ترامپ مدت‌های مدید ناظر وضعیت در هنگ‌کنگ بوده، جایی که پکن معترضان و قانون‌گذاران طرفدار دموکراسی را تحت فشار گذاشته و گروه‌های حقوق بشری را نگران کرده است.

اما تازه‌ترین بیانیه اوبراین ممکن است به این خاطر که رئیس جمهور ترامپ و بسیاری از متحدان او درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هفته گذشته آمریکا تردید ایجاد می‌کنند، از وزن کمتری برخوردار باشد. شبکه‌ها جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب پیش‌بینی کرده‌اند، اما ترامپ از تسلیم شدن امتناع کرده و در عوض ادعاهای اثبات‌نشده‌ای مبنی بر آن مطرح کرده که تقلب انتخاباتی باعث باخت او شده است.

مقامات ایالتی انتخابات تأکید کرده‌اند که گواهی مبنی بر تقلب در مقیاسی که بر انتخابات تأثیر بگذارد وجود ندارد، و کارزار ترامپ در فراهم کردن شواهد واقعی از تخلف گسترده شکست خورده است.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که به "انتقال آرام به دولت دوم ترامپ" چشم امید دارد، و سؤالی مبنی بر آن را که آیا این زبان خواسته دموکراسی در جاهای دیگر را تضعیف می‌کند، رد کرد و "مسخره" خواند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۱۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان