//
کدخبر: ۲۸۳۵۷۰ //

گاف جدید دونالد ترامپ

ترامپ در جریان یک کارزار انتخاباتی باز هم گاف داد و بجای آنکه امانوئل ماکرون را رئیس جمهوری فرانسه خطاب کند، وی را نخست وزیر اعلام کرد.

گاف جدید دونالد ترامپ

به نقل از شبکه خبری فرانس ۲۴، خطای دونالد ترامپ، رئیس جمهوی آمریکا در پایین آوردن رتبه و مقام ماکرون در حد نخست وزیر فرانسه در جریان سخنرانی در یک کارزار در میشیگان صورت گرفت.

ترامپ در حال صحبت درباره توافق تجاری قدیمی "نفتا" با کانادا و مکزیک برای حامیانش بود که آن را توافق بدی برای آمریکا دانست و بر مذاکره مجدد درباره این توافق تاکید کرد که به یکباره حرفش را به سمت ماکرون و توافق تغییرات آب و هوایی پاریس تغییر داد.

رئیس جمهوری آمریکا که علوم مربوط در گرم شدن زمین را زیر سوال برده و در ۲۰۱۷ از این توافق جهانی خارج شد، اعلام کرد که این توافق برای مشاغل آمریکایی هزینه بردار است.

وی افزود: شما می‌دانید من چه چیز دیگری را متوقف کردم؟ خوب توافق محیط زیستی پاریس است. من امانوئل ماکرون، "نخست وزیر فرانسه" را خیلی دوست دارم. اما خوب باید بگویم این توافق چه کاری انجام می‌دهد؟ این توافق به خوبی کار نمی‌کند. من میلیون‌ها دلار برای شما صرفه جویی کردم که دیگران نکردند. من گفتم که این توافق یک فاجعه است و آنها می‌خواستند ثروت ما را ببرند.

ترامپ روابط خوبی با ماکرون داشته اما این روابط در طول این سال‌ها سرد شده است به ویژه زمانیکه ماکرون دست ترامپ را به سختی فشرد، به طوریکه جای انگشتش روی دست ترامپ باقی ماند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۵۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان