//
کدخبر: ۲۸۲۲۵۲ //

روند استیضاح رئیس جمهور قرقیزستان آغاز به کار کرد

روند استیضاح رئیس جمهوری قرقیزستان، سورنبای جینبکف آغاز به کار کرد.

روند استیضاح رئیس جمهور قرقیزستان آغاز به کار کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس اعلام کنیبک ایمانالیف، معاون حزب مخالف آتا-مکن، نمایندگان پارلمان قرقیزستان روند استیضاح سورونبای جینبکف، رئیس جمهوری را آغاز کردند.

به گزارش فرتاک نیوز، وی گفت: "برخی از نمایندگان درخواست استیضاح را امضا کردند. روشی بسیار پیچیده وجود دارد اما می‌توان گفت که این روند کلید خورده است."

طبق این قانون، تصمیم مجلس در مورد اتهام رئیس جمهوری برای برکناری وی از سمت باید با اکثریت تعداد نمایندگان به ابتکار حداقل یک سوم گرفته شود.

همچنین این مستلزم نتیجه گیری کمیسیون ویژه‌ای است که توسط پارلمان ایجاد شده است. سپس برکناری رئیس جمهوری از سمت باید با اکثریت حداقل دوسوم تعداد نمایندگان و حداکثر سه ماه پس از طرح اتهام علیه رئیس جمهوری تصویب شود. اگر در این مدت تصمیمی اتخاذ نشود، اتهام منتفی تلقی می‌شود.

نمایندگان مجلس به دعوت همکاران خود که در شورای هماهنگی اعتماد عمومی هستند، عصر چهارشنبه برای جلسه جمع شدند. محل ملاقات مخفی نگه داشته شد تا تحت فشار معترضان قرار نگیرد.

روز دوشنبه، اعتراضات گسترده‌ای در قرقیزستان آغاز شد که با نتایج انتخابات پارلمان این کشور که در چهار اکتبر برگزار شد، مخالف است. پس از درگیری شدید بین معترضین و نیروهای امنیتی، معترضین ساختمان پارلمان کشور را که محل استقرار ریاست جمهوری است ، تصرف کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۲۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان