//
کدخبر: ۲۷۹۴۹۴ //

سندرز: ۳۰ میلیون آمریکایی در ۶ ماه اخیر شغل خود را از دست داده‌اند

سناتور ارشد آمریکایی با اعلام اینکه بحران کرونا در ۶ ماه اخیر منجر به بیکاری ۳۰ میلیون نفر در این کشور شده است، از ثروت‌اندوزی میلیاردرهای آمریکایی در بحبوحه بحران کرونا انتقاد کرد.

سندرز: ۳۰ میلیون آمریکایی در ۶ ماه اخیر شغل خود را از دست داده‌اند

سناتور برنی سندرز نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا و از نامزدهای اولیه حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در نهایت به نفع «جو بایدن» از انتخابات کناره‌گیری کرد، روز پنج‌شنبه در پیامی توئیتری درباره ثروت‌اندوزی ثروتمندان آمریکایی در بحبوحه بحران کرونا که منجر به بیکاری 30 میلیون نفر از کارگران این کشور شده است، به‌شدت انتقاد کرد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ سناتور برنی سندرز در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «در حالی که طی 6 ماه گذشته بر اثر همه‌گیری کرونا 30 میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده‌اند، 12 میلیون نفر بیمه سلامتشان را از دست داده‌اند و 40 میلیون نفر با خطر بی‌خانمان شدن مواجه هستند، 15 نفر اول فهرست ثروتمندان آمریکا وقیحانه 400 میلیارد دلار بر ثروتشان افزوده‌اند.»

وی در ادامه تصریح کرد: «زمان آن رسیده است که به طبقه میلیاردرها بگوییم که نمی‌توانند همه‌چیز را تصاحب کنند.»

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تاکنون بالغ بر 6.8 میلیون نفر در آمریکا به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 200 هزار نفر جان باخته‌اند.

آمریکا هم از لحاظ تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 و هم از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بر اثر این بیماری، با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر کشورها در رتبه نخست جهان قرار دارد.

واکنش کُند دولت آمریکا به ویروس کرونا که باعث شده این کشور با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها، از لحاظ آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در رتبه اول جهان قرار گیرد، انتقادات بسیاری را علیه شخص دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دولت وی برانگیخته است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه‌تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها را به‌میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به‌طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده‌اند.

نرخ بیکاری در آمریکا حتی در برهه‌ای طبق آمارهای رسمی وزارت کار این کشور به حدود 15 درصد هم رسید؛ رقمی که بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا طی بیش از 80 سال اخیر به‌شمار می‌رود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۴۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان