//
کدخبر: ۲۷۸۶۷۰ //

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای مایکروسافت؛ برای ایران مهم نیست چه کسی در کاخ سفید باشد

سخنگوی وزارت خارجه با رد ادعای مایکروسافت مبنی بر تلاش هکرهای مرتبط با روسیه، چین و ایران برای تاثیر گذاری بر انتخابات امریکا، گفت: ایالات متحده که دهه‌ها در انتخابات کشورهای دیگر از جمله ایران دخالت کرده در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای مایکروسافت؛ برای ایران مهم نیست چه کسی در کاخ سفید باشد

«سعید خطیب‌زاده» در تکذیب ادعای مردود شرکت مایکروسافت گفت: ایالات متحده که دهه‌ها در انتخابات کشورهای دیگر از جمله ایران دخالت کرده و با کودتا موجب سرنگونی دولت منتخب مردم ایران دکتر مصدق شده است و کارزار فعال ضداطلاعاتی علیه دیگر کشورها را رهبری می‌کند، در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: همانگونه که بارها گفته ایم برای تهران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید ریاست می‌کند. آنچه مهم است پایبندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم‌های بین‌المللی و دست برداشتن از دخالت در کشورهای دیگر و عمل به تعهدات خود است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ شرکت مایکروسافت می‌گوید، هکرهایی مرتبط با روسیه، چین و ایران در تلاش هستند تا از افراد و گروه‌های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2020 جاسوسی کنند. این شرکت فعال در حوزه فناوری گفت که «هکرهای روسی که در مبارزات انتخاباتی دموکرات‌ها در سال 2016 دخالت داشتند بار دیگر درگیر شده‌اند.»

مایکروسافت تاکید کرد که «واضح است گروه‌های فعال خارجی با هدف‌گیری انتخابات، تلاش‌های خود را افزایش داده‌اند.» هر دو کارزار انتخاباتی در دو جبهه دموکرات به رهبری جو بایدن و جبهه جمهوری‌خواه به رهبری دونالد ترامپ طبق گفته مایکروسافت هدف این مهاجمان سایبری هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۶۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان