//
کدخبر: ۲۷۵۹۶۰ //

بکارگیری روش‌های چین برای مهار کرونا، بهترین مدل برای کنترل این بیماری است!

سفیر ایران در چین، این کشور را نمونه موفق مهار و کنترل بیماری کرونا در جهان دانست و گفت: استفاده از تجربیات و بکارگیری روش‌های چین برای مهار کرونا، بهترین مدل برای کنترل این بیماری در کشورهای دیگر از جمله ایران است.

بکارگیری روش‌های چین برای مهار کرونا، بهترین مدل برای کنترل این بیماری است!

«محمد کشاورز زاده» روز پنجشنبه در حاشیه نشست ویدیو کنفرانس تبادل تجربه چین با کشورهای دیگر برای مهار و کنترل کرونا که با حضور متخصصان پزشکی و بهداشتی چین از جمله «جونگ نان شان» پزشک معروف چینی، مقامات کمیسیون ملی بهداشت و وزارت خارجه چین و همچنین سفرا و نمایندگان 158 کشور جهان در پکن برگزار شد افزود: چین توانسته است با بکارگیری اقدامات و روش های مختلف، این بیماری را مهار کند که کشورهای دیگر می توانند از روش های چین برای مهار این بیماری استفاده کنند.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با استناد به تجربه چین در مهار این بیماری، مسایلی مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و شستن دست ها را سه عامل مهم و موثر در کنترل این بیماری در چین عنوان کرد.

او افزود: علیرغم اینکه از حدود سه ماه گذشته شهر پکن از کرونا پاک شده است اما تمام مردم این شهر از کوچک تا بزرگ همچنان ماسک می زنند و این مورد مهم را با هدف جلوگیری از شیوع مجدد کرونا رعایت می کنند.

کشاورز زاده تصریح کرد: کشورهای دیگر از جمله ایران که در آستانه ماه محرم و برگزاری مراسم های این ماه هستیم می توانند از تجربه چین برای مهار کرونا استفاده کنند تا جلو شیوع این بیماری گرفته شود.

وی با اشاره به برگزاری این نشست ویدیو کنفرانس با مدیریت «جونگ نان شان» از صاحب نظران اصلی مبارزه با ویروس کرونا در چین گفت: این پزشک معروف چینی نخستین بار بیماری سارس را در سال 2003 شناسایی و مهار کرد و در کنترل و درمان بیماری کرونا در چین هم نقش زیادی داشته است.

سفیر ایران در چین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمک های بهداشتی چین به ایران در ابتدای این بیماری گفت: چین علاوه بر اعزام یک تیم پزشکی به ایران افزون بر 50 محموله هوایی کمک مردمی و دولتی از جمله دستگاه های اکسیژن ساز، ونتیلاتنور، دارو، ماسک و ... به ایران ارسال کرده است که بیشتر آن کمک های مردمی بوده است.

کشاورز زاده در بخشی از این کنفرانس ویدیویی از «جونگ نانشان» پزشک معروف چینی در مورد زمان مصونیت و ایمنی بیمار مبتلا به کرونا بعد از درمان سئوال کرد که جونگ پاسخ داد: این زمان حداقل بین 3 تا 4 ماه است اما باور دارم که بیمار ممکن است تا 6 ماه و حتی بیشتر در برابر ویروس ایمنی داشته باشد.

او خاطر نشان کرد: اگر کسی به کرونا مبتلا شود و این ویروس را شکست دهد ممکن است حدود سه تا 4 ماه در برابر آن ایمنی داشته باشد با این حال پزشکان و متخصصان درباره ایجاد آنتی بادی و پادتن در بدن بیمار پس از بهبودی، اختلافات دیدگاه دارند و زمان بندی های متفاوتی را مطرح کرده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۹۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان