//
کدخبر: ۲۷۵۴۹۳ //

دوشنبه ۲۷ مرداد| تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۱ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۴۴۷ نفر رسیده و مرگ ۷۷۳ هزار و ۷۲ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

دوشنبه 27 مرداد| تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۴ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۱۸۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

به گزارش فرتاک نیوز،از میان شش میلیون و ۴۸۹ هزار و ۱۹۲ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۶۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۴ هزار و ۳۲۹ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۵ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۵۵ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۴ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۱۸۳ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۷۳ هزار و ۷۲ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۵.۵ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۵۶۶ هزار و ۶۳۲ مبتلا، ۱۷۳ هزار و ۱۲۸ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۹۷ مبتلا، ۱۰۷ هزار و ۸۷۹ قربانی

۳. هند دو میلیون و ۶۴۷ هزار و ۶۶۳ مبتلا، ۵۱ هزار و ۴۵ قربانی

 ۴. روسیه ۹۲۲ هزار و ۸۵۳ مبتلا،  ۱۵ هزار و ۶۸۵ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۸۷ هزار و ۳۴۵ مبتلا، ۱۱ هزار و ۸۳۹ قربانی

 ۶. پرو ۵۳۵ هزار و ۹۴۶ مبتلا، ۲۶ هزار و ۲۸۱ قربانی

 ۷. مکزیک ۵۲۲ هزار و ۱۶۲ مبتلا، ۵۶ هزار و ۷۵۷ قربانی

۸. کلمبیا ۴۶۸ هزار و ۳۳۲ مبتلا، ۱۵ هزار و ۹۷ قربانی

۹. شیلی ۳۸۵ هزار و ۹۴۶ مبتلا، ۱۰ هزار و ۴۵۲ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۵۸ هزار و ۸۴۳ مبتلا، ۲۸ هزار و ۶۱۷ قربانی

پس از آن ایران با ۳۴۳ هزار و ۲۰۳ مبتلا و ۱۹ هزار و ۶۳۹ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۸ هزار و ۴۸۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۹۸ هزار و ۵۴۲ مبتلا، آرژانتین با ۲۹۴ هزار و ۵۶۹ مبتلا، پاکستان با ۲۸۹ هزار و ۲۱۵ مبتلا، بنگلادش با ۲۷۶ هزار و ۵۴۹ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۳ هزار و ۹۱۵ مبتلا، ترکیه با ۲۴۹ هزار و ۳۰۹ مبتلا، آلمان با ۲۲۴ هزار و ۹۹۷ مبتلا، فرانسه با ۲۱۸ هزار و ۵۳۶ مبتلا، عراق با ۱۷۶ هزار و ۹۳۱ مبتلا، فیلیپین با ۱۶۱ هزار و ۲۵۳ مبتلا، اندونزی با ۱۳۹ هزار و ۵۴۹ مبتلا، کانادا با ۱۲۲ هزار و ۸۷ مبتلا، قطر با ۱۱۵ هزار و ۸۰، قزاقستان با ۱۰۳ هزار و ۳۳ مبتلا، اکوادور با ۱۰۱ هزار و ۵۴۲ مبتلا و بولیوی با ۱۰۰ هزار و ۳۴۴ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۴۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان