//
کدخبر: ۲۷۵۱۷۵ //

نخست وزیر بلغارستان خواستار ایجاد اصلاح در قانون اساسی شد

نخست وزیر بلغارستان با هدف مقابله با اعتراضات ضد دولتی خواستار ایجاد اصلاح در قانون اساسی شده است.

نخست وزیر بلغارستان خواستار ایجاد اصلاح در قانون اساسی شد

به نوشته روزنامه گاردین، بویکو بوریسف، نخست وزیر بلغارستان در حالی این درخواست را مطرح کرده که چندین هفته است اعتراضات ضد دولتی از سوی جوانان این کشور را در بر گرفته است.

وی وعده داده که اگر قانونگذاران درخواستش را برای برگزاری انتخابات مجمع ملی اجابت کنند، استعفا می‌دهد.

به گزارش فرتاک نیوز؛هزاران تن از شهروندان بلغارستان از اوایل ژوئیه در صوفیه، پایتخت این کشور با هدف استعفای بوریسف و ایوان گشوف، دادستان کل بلغارستان به خیابان‌ها آمده‌اند. صدها تن نیز چادرهایی را در سه تقاطع اصلی این شهر برپا کرده‌اند.

بوریسف روز جمعه گفته بود:‌ این بار نه تنها باید سیستم سیاسی را تغییر دهیم بلکه باید کشور را بار دیگر از نو بنا کنیم. ثبات، زمامداری و اتحاد کشور فقط هدف من نیست. من ناامیدی معترضان را می‌فهمم.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که معترضان گفته‌اند برنامه‌های نخست وزیر طبل توخالی است و وعده ادامه کمپین خود را مطرح کردند.

معترضان بوریسف را به فساد نهادهای دولتی به نفع تجارت‌های خصوصی متهم کرده و می‌گویند، وی نتوانسته مقام‌های عالی متهم به فساد را پای میز محاکمه بکشاند.

اصلاحاتی که مدنظر بوریسف است شامل کاهش مدت زمان فعالیت دادستان کل از هفت سال به پنج سال و تغییر در نهاد ارشد قضایی این کشور با هدف تقویت استقلال و مسئولیت پذیری دادستان‌ها و قضات است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۱۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان