//
کدخبر: ۲۷۴۱۱۶ //

خطر کمبود ذخیره پولی در کمین فرودگاه های اروپایی

دبیر کل انجمن فرودگاه‌های اروپایی هشدار داد در صورتی که از سرگیری فعالیت فرودگاه‌ها تسریع نشود بسیاری از فرودگاه‌های اروپایی در ماه‌های آینده با خطر کمبود ذخیره پولی، رو به رو خواهند شد.

 خطر کمبود ذخیره پولی در کمین فرودگاه های اروپایی
به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولیویه جانکوویچ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بهبود فعالیت‌ها با سرعت بسیار پایین و با بلاتکلیفی در حال انجام است و میزان درآمد‌ها هم بسیار پایین است و فرودگاه‌ها در حال از دست دادن نقدینگی هستند. وی افزود: در صورتی که احیای فعالیت‌ها با سرعتی قابل توجه انجام نشود بسیاری از فرودگاه‌ها ذخیره پولی خود را از دست می‌دهند.
به گزارش فرتاک نیوز؛ انجمن فرودگاه‌های اروپایی در بیانیه خود اعلام کرد: در ماه ژوئیه از سرگیری فعالیت‌ها کندتر از حد انتظار بود و میزان حمل و نقل هوایی در مقایسه با همین زمان در سال ۲۰۱۹ با کاهش ۷۸ درصدی توام شده است. این انجمن، شامل بیش از ۵۰۰ فرودگاه در ۴۶ کشور اروپایی است.
جانکوویچ ضمن ابراز تاسف گفت: طی دو هفته اخیر به علت تصمیمات شماری از کشور‌ها در اعمال محدودیت‌های انجام سفر جدید، این روند باز هم کندتر شده است. وی به طور مشخص به تصمیم انگلیس برای قرنطینه مسافرانی که از اسپانیا می‌آیند، اشاره کرد. در سه ماهه نخست سال جاری، مسافرت‌های هوایی در اروپا ۶۴.۲ درصد کاهش یافته است. این رقم در سه ماهه دوم در مقایسه با همین زمان در سال گذشته به ۹۶.۴ درصد رسید و حمل و نقل هوایی تقریبا متوقف شد که این پیامد فاجعه بار بحران کووید ۱۹ بر بخش حمل و نقل هوایی بود. اواخر ژوئیه، انجمن فرودگاه‌های اروپایی، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی و شرکت‌های هواپیمایی ایرلاینز فور یوروپ در مورد محدودیت‌های مسافرت ناهماهنگ در اروپا که اعتماد مسافران را کاهش می‌دهد، ابراز تاسف کردند.
حمل و نقل هوایی از پایان سه ماهه دوم سال جاری و به طور عمده در حوزه پرواز‌های داخلی و داخل اروپایی از سر گرفته شد. اما وضعیت پرواز‌های طولانی همچنان مبهم است. از دیدگاه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، وضعیت حمل و نقل هوایی در سال ۲۰۲۴ به وضعیت پیش از بحران بازخواهد گشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۱۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان