//
کدخبر: ۲۷۰۹۹۵ //

کرونا، بوئینگ ۷۴۷ خطوط هواپیمایی انگلیس را بازنشسته کرد

شرکت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایروز) روز جمعه (۲۷ تیر ۱۳۹۹) اعلام کرد که بر اثر کاهش تعداد سفرهای هوایی بر اثر بحران کرونا، هواپیماهای پهن‌پیکر بوئینگ ۷۴۷ خود را که به "ملکه آسمان‌ها" مشهور بودند از برنامه‌های پروازها خارج می‌کند.

کرونا، بوئینگ ۷۴۷ خطوط هواپیمایی انگلیس را بازنشسته کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

این نوع هواپیماها قرار بود از سال ۲۰۲۴میلادی، یعنی ۴ سال دیگر بازنشسته شوند اما به دلیل مشکلات پیش آمده در پی کرونا، این طرح زودتر اجرا شد.  

بریتیش ایرویز با ناوگانی از ۳۱ فروند هواپیمای پهن‌پیکر، مالک بیشترین هواپیمای بویئنگ ۷۴۷ است. گزارش‌های حاکیست که این هواپیماها ۱۰ درصد ناوگان شرکت هواپیمایی بریتش ایرویز را تشکیل می‌دهد.

یک سخنگوی بریتسش ایروز در این باره گفت: بسیار متاسفیم که باید تایید کنیم تمام هواپیماهای ۷۴۷ را بلافاصله از رده خارج می‌کنیم. بعید است که "ملکه آسمان‌ها" که هواپیماهای فوق‌العاده ما بودند، بار دیگر به برنامه پروازهای مسافربری بازگردند.

بحران شیوع کرونا برای شرکت‌های هوایی جهان به ویژه در اروپا، از سال ۱۹۵۵ به این سو سابقه نداشته و به گفته کارشناسان انتظار نمی‌رود این صنعت تا سال ۲۰۲۳ احیا شود. بسیاری از شرکت های هواپیمایی در انگلیس برنامه های پروازی خود را کاهش و نیروهای خود را اخراج کرده‌اند.

«گروه بین‌المللی خطوط هوایی» که یک شرکت انگلیسی-اسپانیایی مالک بریتیش ایرویز است، اردیبهشت گذشته اعلام کرد که ۱۲ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند. این شرکت هشدار داد که سال‌ها طول می‌کشد تا تقاضای مسافرت از این شرکت به سطح سال ۲۰۱۹ برسد.

بریتیش ایرویز اعلام کرده که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ (۱۰ دی ۹۸ تا ۱۰ فروردین ۹۹) ۵۳۵ میلیون یورو ضرر کرده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میلادی ۱۳۵ میلیون یورو سود کرده بود.

نتایج تحقیقات انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی که اوایل فروردین منتشر شد، نشان می‌دهد که صنایع هوایی انگلیس بیشتر از سایر کشورهای اروپایی در معرض ورشکستگی قرار دارد. در این گزارش پیش‌بینی شده که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس امسال حدود ۱۸ میلیارد پوند زیان خواهند دید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۹۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان