//
کدخبر: ۲۷۰۹۴۸ //

سازمان بهداشت جهانی: ترکمنستان همچنان کشور عاری از «کرونا» است

نتایج بازدید کارشناسان سازمان بهداشت جهانی از ترکمنستان در نشستی خبری اعلام شد.

سازمان بهداشت جهانی: ترکمنستان همچنان کشور عاری از «کرونا» است
به گزارش فرتاک نیوز،

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی که هفته پیش برای ارزیابی وضعیت زیرساخت‌های ترکمنستان وارد «عشق آباد» شدند نتایج بازدید خود را در نشست خبری اعلام کردند.

در این نشست رؤسای وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و صنعت پزشکی، وزارت کشاورزی، دیگر نهادی دولتی ترکمنستان، مقامات سفارت‌های کشورهای مختلف مقیم عشق آباد و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی حضور داشتند.

نشست به رهبری «کرین سمالوود» رئیس دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا برگزار شد.

در ابتدا «نورمحمد امنیپساف» وزیر بهداشت و صنعت پزشکی ترکمنستان گزارش خود درباره عملکرد کمیسیون مبارزه با بیماری‌های عفونی را قرائت کرد و اقدامات دولت در زمینه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد.

هم‌چنین «پائولینا کارواوسکو» رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در ترکمنستان از همکاری عشق آباد در زمینه برگزاری نشست کارشناسان این سازمان و تلاش دولت برای مبارزه با چالش جهانی ابراز رضایت کرد.

سمالوود با اشاره به حضور 10 روزه کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در ترکمنستان و بازدید آنان از بیمارستان‌ها، پست‌های قرنطینه‌ای، آزمایشگاه‌ها اظهار داشت: ترکمنستان همچنان تنها کشوری است که در آن هنوز موارد کرونا ثبت نشده بنابراین باید برای تقویت برنامه‌های ضدویروسی تلاش کرد و توصیه‌های کارشناسان در این زمینه مطرح شده است.

در ادامه «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی نقش کلیدی در مبارزه با گسترش کرونا در سراسر جهان دارد و ما از همکاری و توصیه‌های کارشناسان آن تشکر می‌کنیم.

این مقام خاطر نشان کرد: برنامه‌های بهداشتی باید با توجه به مطالعات علمی، پدیده‌های طبیعی و گسترش دیگر بیماری‌های عفونی تشکیل شود. به عنوان مثل طوفان‌ در دریای «آرال» مواد شیمیایی مختلف را از بستر خشک شده جابه جا کرده و تبدیل به تهدید جدی بر افراد شده است.

وی افزود: مطالعات در زمینه تأثیر این پدیده طبیعی بر انسان‌ هنوز ادامه دارد. کارشناسان به بررسی تأثیرات آن بر گسترش بیماری‌های عفونی پرداختند و دولت ترکمن به مبارزه با این چالش می‌پردازد.

مرداف گفت: کارشناسان بین‌المللی باید به تلاش‌های شناسایی منشا ویروس‌ها و راه‌های درمان بیماری‌های عفونی مانند تولید واکسن ادامه دهند.

«یلنا پناوا» نماینده سازمان ملل در ترکمنستان در این نشست از تعاملات مؤثر ترکمنستان با ساختارهای مختلف سازمان ملل خبر داد و گفت: برنامه ترکمنستان در زمینه جلوگیری از گسترش بیماری‌های عفونی که در همکاری با سازمان ملل تشکیل شد مؤثر است و در حال حاضر باید برای کاهش عواقب اجتماعی و تجاری تلاش کرد.

در پایان نشست حضار بار دیگر بر ادامه توسعه همکاری همه جانبه کردند.

شایان ذکر است که 10 روز قبل کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در نتیجه مذاکرات 4 ماهه موفق به ورود به ترکمنستان شدند.

بر اساس اطلاعات اخیر در ترکمنستان همچنان هیچ مورد ابتلا به کرونا ثبت نشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۹۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان