//
کدخبر: ۲۷۰۸۰۸ //

هشدار آلمان درباره عواقب شکست طرح اقتصادی کرونایی اروپا

وزیر خارجه آلمان در آستانه برگزاری نشست سران اروپایی برای دستیابی به توافقی درباره چارچوب‌های مالی آینده اتحادیه اروپا این نشست را یک فرصت تاریخی بزرگ دانسته و درباره شکست آن هشدار داد.

هشدار آلمان درباره عواقب شکست طرح اقتصادی کرونایی اروپا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در آستانه برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا درباره شکست بسته کمک های مالی برای بازسازی دوباره اتحادیه اروپا بعد از بحران کرونا هشدار داده و گفت: این نشست یک شانس تاریخی است تا خود را به عنوان یک جامعه ارزشی و منسجم نشان دهیم، ما کسی را پشت سر نمی گذاریم.

وی که در گفتگو با یک رسانه آلمانی سخن می گفت تصریح کرد: هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی از این بحران خارج شود وقتی که همسایه های آن همچنان در رکود باقی بمانند.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد: آن کشورهایی که به صورت ویژه درگیر بحران کرونا هستند نیاز به حمایت ویژه دارند چرا که تاثیرات این بحران، چشمگیر و به صورت غیر ارادی رخ می دهد و آن ها مقصر نیستند.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روزهای جمعه و شنبه در بروکسل گرد هم می آیند تا درباره طرح کمک های مالی کمیسیون اروپایی برای بازسازی دوباره این اتحادیه بعد از بحران کرونا مشاوره کنند. در این نشست همچنین به طرح بودجه سال های آینده اتحادیه اروپا به مبلغ 1.8 تریلون یورو پرداخته خواهد شد.

کمیسیون اروپایی یک طرح کمکی 750 میلیون یورویی را برای کمک به اقتصاد های آسیب دیده بر اثر بحران کرونا اختصاص داده که حدود 500 میلیون یورو به عنوان وام بلاعوض و 250 میلیون یورو هم به عنوان وام به آن ها پرداخت می شود. کشورهای هلند، سوئد، دانمارک و اتریش مخالف دادن کمک های بلاعوض به کشورهای بحران زده هستند.

"چارلز میشل"، رئیس شورای اروپایی هم در آستانه برگزاری نشست سران اروپایی در نامه دعوت خود خواستار توافق درباره این بسته کمکی اقتصادی شده و گفت: یک توافق در این باره ضروری است. ما باید راه حلی پیدا کنیم و به توافقی به نفع شهروندان خود دست یابیم. تحقق چنین هدفی کار سخت و اراده سیاسی از طرف همه گروه ها را می خواهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۸۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان