//
کدخبر: ۱۶۵۸۲۰ //

مخالفت اتحادیه اروپا با پروژه ادغام ریلی مشترک فرانسه و آلمان

اتحادیه اروپا پروژه ادغام ریلی مشترک فرانسه و آلمان را ممنوع اعلام کرده است.

مخالفت اتحادیه اروپا با پروژه ادغام ریلی مشترک فرانسه و آلمان
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از یورونیوز، اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه طرح پیشنهادی مشترک دو شرکت زیمنس آلمان و آلستوم فرانسه برای احداث خط حمل و نقل ریلی اروپا را به دلیل تخطی از قوانین رقابتی این اتحادیه ممنوع اعلام کرد.

کمیسیون تنظیم قراردادهای اتحادیه اعلام کرده است که این طرح سبب صدمه به رقابت و در نتیجه بالا رفتن قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان می‌شود.

دو شرکت زیمنس و آلستوم قصد داشتند برای برخورداری از توان رقابت موثر در صحنه جهانی با شرکت دولتی سی‌آرآرسی چین، عملیات ریلی خود را ادغام کنند.

این حرکت با پشتیبانی دولت‌های آلمان و فرانسه همراه بود و این دو کشور در هفته‌های جاری تلاش کرده بودند تا با ارائه تفسیری تازه از قوانین رقابتی حاکم بر اتحادیه اروپا و همچنین لابی‌های متعدد با اعضا، این طرح مشترک را از تصویب بگذرانند.

برونو لومر، وزیر امور مالی فرانسه، در واکنش به رد طرح مشترک گفت این عمل یک «اشتباه سیاسی و اقتصادی» است و «به نفع چین» تمام می‌شود.

بنابر گفته مارگارت وستگر، بازرس امور رقابتی اتحادیه اروپا، این پروژه احداث خط راه آهن مشترک به دلیل حمایت از رقابت در عرصه صنعت حمل و نقل ریلی اروپا لغو شده است.

طرح ادغامی همچنین پیشتر با مخالفت شرکت‌های حمل و نقل دیگر ریلی در آلمان، بریتانیا، اسپانیا، هلند و بلژیک روبه رو شده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۸۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان