//
کدخبر: ۱۴۳۸۸۱ //

نمایش اتحاد رهبران آلمان و فرانسه در ۱۰۰سالگی پایان جنگ جهانی اول

صد سال پس از خاموش شدن آتش تفنگ‌های جنگ جهانی اول، رهبران فرانسه و ‌آلمان سالگرد امضای پیمان ترک مخاصمه را گرامی داشتند.

نمایش اتحاد رهبران آلمان و فرانسه در ۱۰۰سالگی پایان جنگ جهانی اول
به گزارش فرتاک نیوز،

 امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان  پیش از رونمایی از لوحی برای گرامی‌داشت مصالحه خود و تجدید دوستی میان این دو دشمن در دو جنگ جهانی، به بررسی وضعیت سربازان تیپ مشترک فرانسه و آلمان پرداختند.

بیش از سه میلیون سرباز فرانسوی و آلمانی در میان ۱۰ میلیون  سربازی قرار دارند که تخمین زده می‌شود در جنگ جهانی اول بین سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ کشته شده‌اند. بخش بزرگی از درگیری‌های سنگین این جنگ در سنگرهای شمال فرانسه و بلژیک صورت گرفت.

هیئتی از نمایندگان آلمان این توافق ترک مخاصمه را پیش از طلوع آفتاب ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸ در قطار خصوصی فردیناند فوش، فرمانده نیروهای فرانسه که در ریل راه‌آهنی در جنگل کمپین متوقف شده بود، امضا کردند. چند ساعت بعد، در ۱۱ صبح جنگ تمام شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماکرون در حالی که در کنار مرکل ایستاده بود، در جمع جوانان گفت: اروپا ۷۳ سال است که در صلح قرار دارد. اروپا در صلح است زیرا ما می‌خواهیم که باشد، چون آلمان و فرانسه خواستار صلح هستند.

57777677

رییس جمهور فرانسه ادامه داد: پس اگر بخواهیم به سربازان قربانی شده (در این جنگ) که گفتند "دیگر نه" احترام بگذاریم، باید هیچ‌گاه تسلیم ضعیف‌ترین غرایض خود و تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه میان خود نشویم.

مرکل نیز اظهار کرد، این مراسم برایش تکان‌دهنده بوده و دعوت ماکرون از خود را "حرکتی بسیار نمادین" دانست.

ماکرون  مرکل در نمایشی قدرتمند از اتحاد خود، در واگن قطار بازسازی شده از قطاری که توافق ترک مخاصمه در آن امضا شد، نشستند و کتاب یادبودی را امضا کردند و بار دیگر دست یکدیگر را گرفتند.

جنگ جهانی دوم آخرین صحنه‌ای بود که فرانسه و آلمان درآن در قالب دشمنان یکدیگر ظاهر شدند و از پایان این جنگ تاکنون با یکدیگر روابط تنگاتنگی داشته‌اند.

57777679

ماکرون و مرکل در زمنیه‌های اقتصادی در چارچوب اتحادیه اروپا و همچنین در حوزه نظامی و مساله مهاجرت با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۳۸۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان