//
کدخبر: ۲۶۹۴۵۶ //

چین هم برای مقامات آمریکا محدودیت روادید قائل شد

وزارت خارجه چین می‌گوید با آمریکایی‌هایی که مناقشه تبت را دستاویزی برای محدود کردن روادید مقامات چینی قرار داده‌اند؛ مقابله به مثل خواهد کرد.

چین هم برای مقامات آمریکا محدودیت روادید قائل شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از فرانس پرس، پکن امروز چهارشنبه به اقدام آمریکا مبنی بر محدودیت روادید برای برخی از مقامات چینی، واکنش متقابل نشان داد.

آمریکا با این ادعا که دولت پکن مانع از دسترسی اتباع بیگانه به منطقه تبت می‌شود؛ برخی مقامات چینی را مشمول محدودیت روادید کرد حال آنکه چین هم در مقابل، آن دسته از آمریکایی‌ها را که در رابطه با مسائل تبت رفتار بدی از خود نشان داده‌اند؛ مشمول محدودیت‌های مشابه می‌کند.

در همین راستا، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین، ضمن مخالفت شدید با اقدام اخیر آمریکا، از واشنگتن خواست تا از دخالت در امور داخلی چین پرهیز کند.

وی ضمن اعلام تصمیم پکن مبنی بر اعمال محدودیت‌های مشابه بر مقامات آمریکایی دخیل در مسائل تبت، درباره وخیم شدن رابطه پکن- واشنگتن هشدار داد.

به گزارش مهر، آمریکا در تحقق راهبرد چرخش به آسیا-پاسیفیک که با هدف مهار قدرت‌یابی چین انجام می‌شود؛ سعی می‌کند با تحریک جریان‌های جدایی‌طلب مناطق تابعه چین نظیر هنگ کنگ، تایوان و تبت، اصل چین واحد را زیر سوال برده و اقتدار دولت مرکزی پکن را تضعیف کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۴۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان