//
کدخبر: ۲۰۳۸۶۱ //

همزمان با تشدید تنش با آمریکا، چین نزدیک تایوان رزمایش برگزار کرد

ارتش چین در بحبوحه تنش‌ها بین پکن و واشنگتن بر سر جزیره تایوان، این هفته رزمایشی را در آب‌های شمالی و شرقی این جزیره آغاز کرده است.

همزمان با تشدید تنش با آمریکا، چین نزدیک تایوان رزمایش برگزار کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 کمتر از یک هفته بعد از هشدار جدی پکن به واشنگتن درباره هرگونه تحرک برای استقلال جزیره تایوان، ارتش چین در آب‌های شمالی و شرقی تایوان رزمایش نظامی ترتیب داده است.

بنا بر گزارش «گلوبال تایمز»، ارتش چین از روز گذشته دو رزمایش در دریای چین شرقی و جنوبی را در نزدیکی آب‌های جزیره تایوان آغاز کرده تا به «جدایی‌طلبان» هشدار بدهد.

به گفته «اداره امنیت دریایی چین»، رزمایش نظامی در دریای چین شرقی از شش عصر یکشنبه (دیروز) آغاز شده و تا شش عصر پنجشنبه ادامه خواهد یافت. رزمایش نظامی در دریای چین جنوبی از ساعت شش صبح امروز دوشنبه آغاز شده و تا شش عصر جمعه ادامه می‌یابد.


 

این دو رزمایش نظامی در دریای چین شرقی و جنوبی، در مناطق شمالی و شرقی جزیره تایوان برگزار شده است.

گلوبال تایمز، ارگان رسمی حزب کمونیست چین، نوشت: «کارشناسان قبلا به گلوبال تایمز گفته بودند انتظار می‌رود این رزمایش‌ها، رزمایش‌های بزرگی باشند و در آن همه شاخه‌های ارتش آزادی بخش مردم (ارتش چین) شرکت داشته باشند تا به جدایی‌طلبان تایوان هشدار بدهند».

به دنبال اقدام اخیر آمریکا در تایید فروش ۲.۲۲ میلیارد دلار تسلیحات به تایوان (+) وزارت دفاع چین خبر داد که ارتش این کشور رزمایش نظامی برگزار می‌کند.

هفته گذشته وزارت دفاع چین ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در تأیید فروش تسلیحات به تایوان هشدار داد که اگر به سمت جدایی‌طلبی تایوان حرکتی صورت بگیرد، پکن ممکن است به نیروی نظامی متوسل شود.

از نظر پکن، تایوان بخشی از سرزمین متعلق به چین و تحرکات آمریکا برای فروش سلاح به این جزیره نقض حاکمیت چین و مغایر با سیاست «چین واحد» است.

دولت‌های آمریکایی علیرغم اینکه از سال ۱۹۷۹ به بعد، رسما خود را متعهد به سیاست چین واحد خوانده‌اند، اما طی سالیان گذشته به اقداماتی از قبیل فروش سلاح به تایوان دست زده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۸۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان