//
کدخبر: ۲۶۷۷۶۹ //

ترامپ گزارش نیویورک تایمز درباره افغانستان را رد کرد

دونالد ترامپ به گزارش نیویورک تایمز درباره جایزه روس‌ها به طالبان جهت هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی واکنش نشان داد و آن را دروغ خواند.

ترامپ گزارش نیویورک تایمز درباره افغانستان را رد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اوایل صبح امروز (یکشنبه) به وقت محلی در صحفه توئیتر خود نوشت: « هیچ کسی به من و مایک پنس معاون رئیس جمهور درباره حملات کذایی علیه نظامیان ما در افغانستان توسط روس‌ها، گزارش نداده و نگفته است، آنطوری که از طریق "منبع ناشناس" توسط اخبار دورغ نیویورک تایمز گزارش شده است. همه آن را تکذیب می‌کنند و حملات زیادی علیه ما وجود نداشته است.»

ترامپ در توئیتی با تاکید بر اینکه «هیچ کسی به اندازه دولت ترامپ به روسیه سخت نگرفته است» نوشت: روسیه در زمان جو بایدن و اوبامای فاسد  وارد میدان شد و بخش‌های مهمی از اوکراین را گرفت.

این اظهارت ترامپ در واکنش‌های به گزارشی از نیویورک تایمز صورت گرفت که  به نقل از منابع ناشناس آورده است که روسیه به شبه‌نظامیان برای کشتن نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان جایزه می‌دهد.

در این گزارش همچنین آمده است که ترامپ در جریان این اقدامات روسیه قرار گرفته است اما هیچ اقدامی انجام نداده است و با بی تفاوتی هشدارهای اطلاعاتی و امنیتی را عبور کرده است.

در پی انتشار این گزارش، سفارت روسیه در آمریکا در توئیتی «اتهامات بی‌اساس و بی‌نام» مبنی بر اینکه مسکو مغز متفکر کشتار نیروهای آمریکایی در افغانستان است را تکذیب کرد.

سفارت روسیه افزود که این گزارش که توسط «نیویورک تایمز» منتشر شد، به تهدیدات مستقیم برای جان کارمندان روسیه در سفارت‌های این کشور در واشنگتن و لندن منجر شده است.

در این بیانیه تاکید شده است: در حالی که دلیلی برای مقصر دانستن روس‌ها وجود ندارد، نیویورک تایمز اقدام به ایجاد اخبار جعلی جدیدی کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۷۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان