//
کدخبر: ۲۶۷۷۵۰ //

ابراز نگرانی آلمان از شرایط مناسبات فعلی دو سوی آتلانتیک

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه مناسبات فعلی دو سوی آتلانتبک دیگر توقعات و انتظارات طرفین را برآورده نمی‌کند اقدامات فوری برای بهبود این روابط را لازم دانست.

ابراز نگرانی آلمان از شرایط مناسبات فعلی دو سوی آتلانتیک
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری آلمان، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان بهبود روابط به شدت آسیب دیده با آمریکا را نیازمند اقدامات فوری دانسته و تاکید کرد: مناسبات دو سوی آتلانتیک بسیار اهمیت دارد و همچنان مهم باقی خواهد ماند. ما در این راستا کار می کنیم که این مناسبات آینده‌ای داشته باشد.

"هایکو ماس" تاکید کرد که مناسبات دو سوی آتلانتیک به صورت فعلی آن دیگر خواسته ها و توقعات طرفین را برآورده نمی کند.

وزیر امور خارجه آلمان که در گفتگو با خبرگزاری آلمان سخن می گفت همچنین درباره داشتن این تصور که در صورت عدم موفقیت "دونالد ترامپ" در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر اوضاع به صورت خودکار بهبود می یابد هشدار داده و گفت: هر کس اعتقاد دارد با روی کار آمدن یک رئیس جمهور دموکرات دوباره همه چیز در مناسبات دو سوی آتلانتیک به وضع سابق و همانگونه که بود بر می گردد تغییرات ساختاری را دست کم گرفته است.

از زمان روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا مناسبات آلمان و اتحادیه اروپا با آمریکا شدیدا رو به وخامت گذاشته است.

آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ مرتبا آلمان را برای برآوردن خواسته های مد نظر خود از جمله افزایش بودجه نظامی تحت فشار قرار داده است. اخیرا هم ترامپ آلمان را تهدید کرده که می خواهد حدود 10 هزار نیروی خود را از آلمان خارج کرده و این نیروها را به لهستان منتقل کند. آلمان در حال حاضر دومین پایگاه بزرگ نیروهای آمریکایی بعد از ژاپن محسوب می شود.

آمریکا همچنین از مخالفین سرسخت پروژه گازی نورد استریم 2 است و آلمان را در این راستا تحت فشار قرار می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۷۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان