//
کدخبر: ۲۶۶۳۷۶ //

ترامپ از بازگشت اقتصاد آمریکا به شرایط خوب خبر داد

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر وعده داد کشورش بحران اقتصادی کنونی را پشت سر بگذارد.

ترامپ از بازگشت اقتصاد آمریکا به شرایط خوب خبر داد
به گزارش فرتاک نیوز،

دونالد ترامپ رئیس جمهور یامریکا در رشته توئیتی از بازگشت اقتصاد آمریکا به شرایط خوب در آینده نزدیک خبر داد.

ترامپ نوشت: همان طور که خیلی از شما نیز می دانید اقتصاد کشورمان خیلی خیلی نیرومند در حال بازگشت است. ما دو هفته پیش شاهد شکسته شدن رکورد اشتغال زایی بودیم که قبلا چیزی مشابه آن را نداشتیم. هیچ کسی حتی به این رکورد نزدیک هم نشده بود!

برخلاف آنچه پیش‌تر انتظار می رفت نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه می کاهشی شد و رقم ۱۳.۳ درصد را ثبت کرد. این اتفاق در  شرایطی رخ داد که بسیاری از اقتصادانان و نهادهای اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند نرخ بیکاری به ۲۰ درصد و بالاتر برسد.

ترامپ همچنین با اشاره به اینکه اعمال قرنطینه سراسری در این کشور به خاطر ملاحظات بهداشتی بوده است، افزود: تصمیم گرفتیم (کسب و کارها را) تعطیم کنیم تا جان میلیون ها انسان را نجات دهیم. حالا می توانیم آن ها را بازگشایی کنیم و به خوبی این کار را کرده ایم.

ترامپ همچنین در توئیت دیگری نوشت: بنابراین اجازه می خواهم تا از همه تشکر کنم. اکنون در یک برهه زمانی حساس هستیم، خیلی بد است که زندگی های زیادی نابود شد اما ما آن انسان های فوق العاده (که جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا را از دست دادند) را هرگز فراموش نخواهیم کرد و کشور ما به جلو حرکت خواهد کرد. ما قوی‌تر از هر زمان دیگری در گذشته خواهیم بود!

ادعاهای ترامپ در شرایطی مطرح می شود که بانک جهانی در گزارش بازبینی شده خود اعلام کرد اقتصاد آمریکا امسال بیش از شش درصد کوچک خواهد شد که در صورت تحقق، بدترین عملکرد سالانه اقتصاد این کشور از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون محسوب خواهد شد. آمریکا بیشترین شمار قربانیان کووید-۱۹ را در جهان دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۳۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان