//
کدخبر: ۲۶۵۸۸۳ //

حماس: آماده همکاری با فتح در مقابله با طرح الحاق هستیم

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد از هر راهکاری برای مقابله با طرح الحاق اراضی کرانه باختری استفاده می‌کنیم.

حماس: آماده همکاری با فتح در مقابله با طرح الحاق هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار کرد که این جنبش برای همکاری و اقدام مشترک با جنبش فتح و تشکیلات خودگردان جهت مقابله با طرح الحاق رژیم صهیونیستی و کنار گذاشتن تمامی اختلافات آماده است.

العاروری گفت: حماس تمامی راه‌ها برای مقابله با این طرح را در پیش خواهد گرفت.

او افزود: با تمامی گروه‌های فلسطینی همکاری خواهیم کرد تا توافقی درباره یک برنامه ملی مشترک جهت مقابله با اشغالگران و طرح الحاق آن‌ها حاصل شود.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه گفت: حماس اقدامات سیاسی و دیپلماتیک تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی‌بخش برای مقابله عملی با طرح الحاق را حمایت می‌کند اما به یک اقدام مردمی روزافزون که در آستانه تبدیل شدن به یک انقلاب مردمی علیه اشغالگری در هر مکانی باشد بیش از این اقدام سیاسی و دیپلماتیک امیدواریم.

او در ادامه خواستار آن شد که از این اتفاق برای اصلاح شرایط داخلی استفاده شود و همه گروه‌های فلسطینی زیر یک پرچم در سازمان آزادی‌بخش حضور یابند و موضع‌گیری‌های خود را به صورت واقعی اعلام کنند.

العاروری در ادامه گفت: خطر طرح الحاق کرانه باختری در آن است که می‌تواند آغازی برای کنترل و حاکمیت بر اراضی فلسطینی و حتی کوچاندن ساکنان آن‌ها باشد و لازم است موضع‌گیری واقعی از سوی فلسطینی‌ها و نیز کشورهای عربی و اسلامی در این خصوص وجود داشته باشد.

این مسئول جنبش حماس در ادامه گفت: درباره یک اقدام مردمی، رسانه‌ای و حقوقی و نیز برگزاری تحصن‌هایی در مخالفت با طرح الحاق توافق حاصل شده است. فلسطینی‌ها در همه جا برای مقابله با این طرح که آینده فلسطین را تهدید می‌کند نقش موثری ایفا خواهند کرد.

العاروری همچنین تأکید کرد: حماس از تمامی گزینه‌ها برای مقابله با طرح الحاق از جمله گزینه‌های خیزش مردمی و بازگشت راهپیمایی‌ها به مرزها استقبال می‌کند. موضع‌گیری‌های بین‌المللی نسبت به این طرح تنها در حد موضع‌گیری باقی مانده و هیچ گونه اقدام موثری در پیش گرفته نشده است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد اول ژوئیه آتی اقدامات مربوط به طرح الحاق غور اردن و شهرک‌های واقع در کرانه باختری را آغاز کند.

طبق برآوردهای موسسات فلسطینی با اجرای این طرح بیش از ۳۰ درصد مساحت کرانه باختری به اراضی اشغالی ملحق خواهد شد.

همچنین صلاح البرودیل، از رهبران حماس در کنفرانس مطبوعاتی در غزه اظهار کرد: مسؤولیت ملی هر آزاده وطن‌پرست فلسطینی است که در برابر این تعرض آشکار به خاک و مقدسات آن قیام کند، ما خواستار مقابله با طرح الحاق با تمامی اشکال مقاومت و ممنوعیت هماهنگی‌ها و همکاری‌های امنیتی با اشغالگران هستیم.

البرودیل در ادامه بر تمایل حماس به تسریع در تدوین طرحی ملی و یکپارچه با حضور همه برای مقابله با توطئه الحاق تاکید کرد و از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست دیگر اشغالگران را به رسمیت نشناخته و توافقنامه اوسلو را لغو کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۸۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان