//
کدخبر: ۲۶۵۸۷۰ //

پیشنهاد بنزینی مکزیک به ونزوئلا

با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، رئیس‌جمهوری مکزیک نسبت به فروش بنزین به این کشور آمریکای لاتین به دلایل بشردوستانه، ابراز تمایل کرد.

پیشنهاد بنزینی مکزیک به ونزوئلا
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک دوشنبه گفت: ونزوئلا از ما درخواستی نداشته است اما اگر ضرورت بشردوستانه باشد، ما این کار را انجام خواهیم داد. ما آزاد هستیم. مکزیک یک کشور مستقل و با اقتدار است. ما خودمان تصمیم‌گیرنده هستیم و در سیاست‌های دیگر کشورها دخیل نمی‌شویم.

او افزود: این حق تعیین سرنوشت مردم و کمک در راه‌های بشردوستانه است. هیچکس حق سرکوب دیگران را ندارد، هیچ هژمونی‌ای نمی‌تواند کشور دیگری را بکوبد.

این موضع‌گیری می‌تواند تنشی را در روابط مکزیک با ایالات متحده ایجاد کند. لوپز اوبرادور برای مدیریت یک روابط مثبت با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و در عین حال رد حملات گسترده ترامپ به مکزیکی‌ها و مهاجران تلاش کرده است.

همچنین مشخص نیست که مکزیک در موقعیتی باشد که بتواند بنزین بفروشد. در حالی که این کشور تولیدکننده نفت است، فقدان ظرفیت پالایشگاهی آن را وادار می‌سازد بیشتر بنزین مورد نیازش را از ایالات متحده خریداری کند. سال گذشته وزیر انرژی این کشور گفت، سه‌ چهارم از بنزین مکزیک وارداتی است.

وزارت خارجه مکزیک هنوز به این اظهارنظر واکنشی نداشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۸۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان