//
کدخبر: ۲۶۴۶۴۴ //

اطلاعات ویروس کرونا از وب سایت وزارت بهداشت برزیل حذف شد

در پی افزایش انتقادها از عملکرد رئیس جمهور برزیل در بحران ویروس کرونا، اطلاعات مربوط به شمار قربانیان و مبتلایان این ویروس از وب سایت رسمی وزارت بهداشت این کشور حذف شد.

اطلاعات ویروس کرونا از وب سایت وزارت بهداشت برزیل حذف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که از این به بعد تنها آمار روزانه گزارش خواهد شد و دیگر آمار کلی ارائه نخواهد شد.

به گزارش بی بی سی، ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل گفت که اطلاعات کلی واقعیت وضعیت فعلی را بازتاب نمی‌دهد. وی توضیح نداد که چرا اطلاعات مربوط به این ویروس نمی‌توانند منتشر شوند.

برزیل پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی بیشترین مبتلایان قرار گرفته است و آمار قربانیان این کشور اخیرا به صورت قابل توجهی افزایش یافته است.  ویروس کرونا تاکنون در این کشور آمریکای لاتین در حدود 640 هزار نفر را مبتلا کرده و جان بیش از 35 هزار نفر را گرفته است.

ژائیر بولسونارو که به ترامپ برزیل معروف است به دلیل رد توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی مورد انتقاد شدید گرفته است. وی روز جمعه تهدید کرد که برزیل را از این سازمان بین المللی خارج خواهد کرد. بولسونارو ویروس کرونا را «سرماخودگی کوچک» توصیف کرده و بر لغو محدودیت‌های اجتماعی اصرار دارد.

روز شنبه وزارت بهداشت برزیل آمار کووید-19 را از وب سایت رسمی خود حذف کرد که از زمان شیوع این ویروس جمع آوری شده بود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت در عرض 24 ساعت گذشته 27075 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و 904 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۶۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان