//
کدخبر: ۲۶۱۴۶۸ //

روزنامه چینی: ترامپ عقلش را از دست داده است

یک روزنامه چینی نوشت، تهدید آمریکا درخصوص قطع روابط با پکن، یک حماقت و محصول نگرانی این کشور از صعود چین در عرصه‌های جهانی است.

روزنامه چینی: ترامپ عقلش را از دست داده است
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از روزنامه‌های رسمی چین، تهدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر قطع کامل روابط دو کشور را «حماقت» توصیف کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، روزنامه چینی «گلوبال تایمز» روز جمعه نوشت: «طرح این ایده از سوی کسی که می‌گوید می‌توان با تزریق مواد ضدعفونی کننده به افراد، ویروس کرونای جدید را از بین برد، جای شگفتی ندارد».

این روزنامه  افزود: «چنین حماقتی در وهله اول محصول نگرانی شدید آمریکا از صعود چین در عرصه‌های جهانی است. به‌نظر می‌رسد ترامپ عقلش را از دست داده یا دچار مشکلات روانی شده باشد».

ترامپ روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه «فاکس ‌بیزنس» گفت: «کارهای زیادی هست که می‌توانیم انجام دهیم. می‌توانیم کل رابطه [با چین] را قطع کنیم.»

وی افزود: «حالا اگر این کار را بکنیم چه می‌شود؟ اگر کل رابطه را قطع کنیم ۵۰۰ میلیارد دلار ذخیره خواهیم کرد».

از سوی دیگر «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه گفت، روابط دوجانبه باثبات میان پکن و واشنگتن به سود هر دو طرف است و دستیابی به آن نیازمند همکاری آمریکا خواهد بود.

ترامپ و برخی از مقام‌های دولت او که به دلیل سهل‌انگاری در مبارزه با ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته‌اند در هفته‌های گذشته به انتقاد از چین روی آورده و تلاش کرده‌اند این کشور را مقصر شیوع بیماری در دنیا جلوه دهند. 

ترامپ و «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمرکیا مدعی شده‌اند چین درباره مسائل مختلف مربوط به شیوع کرونا پنهان‌کاری کرده و به صورت شفاف اطلاعات مربوط به این ویروس را در اختیار نهادهای بین‌المللی قرار نداده است. 

چین این اتهامات را رد و تأکید کرده دولت آمریکا به دنبال سلب مسئولیت از خودش در مبارزه با این بیماری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۴۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان