//
کدخبر: ۲۲۴۵۹۶ //

پکن خواستار تعهد جدی آمریکا درباره لغو تعرفه ها است

یک روزنامه هنگ کنگی نوشت که پکن خواستار تعهدات بسیار جدی تر از سوی آمریکا درباره لغو تعرفه های تحمیلی بر روی کالاهای چینی است.

پکن خواستار تعهد جدی آمریکا درباره لغو تعرفه ها است
به گزارش فرتاک نیوز،

ساوت چاینا روز پنجشنبه گزارش کرد پکن می خواهد اگر آمریکا بواقع خواستار آن است که شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین برای امضای توافق تجاری به واشنگتن سفر کند، نسبت به تعرفه هایی که بر روی کالاهای چینی وضع کرده است ، تعهد نشان دهد و به دنبال حل این مساله باشد.

گزارش حاکی است منابع مطلع از چین می گویند پکن نمی خواهد بیش از آنچه لازم است با آمریکا به توافق برسد پیش از آنکه واشنگتن درباره تعرفه ها موضع دقیقی نگرفته است زیرا چنین توافقی می تواند نامتوازن باشد و این در راستای منافع چین نیست.

این روزنامه نوشت از دیدگاه پکن اگر قرار باشد بدون تعهد آمریکا برای لغو تعرفه ها ، رییس جمهوری چین به آمریکا سفر کند ، طبیعتا چنین دیداری دارای مشکلات سیاسی خواهد بود.

قرار بود طرفین در حاشیه اجلاس آپک در شیلی در ماه جاری با یکدیگر دیدار و توافقنامه موقت امضا کنند که این اجلاس به دلیل اعتراضات در شیلی لغو شد و هنوز طرفین مکان و زمانی را برای امضای توافق اعلام نکرده اند.

البته بر مبنای این گزارش ، محل هایی چون آیووا ، آلاسکا و هاوایی از سوی آمریکا پیشنهاد شده است.

منابع آگاه که روزنامه به دلیل حساسیت موضوع به نامشان اشاره نکرده است ، گفته اند که در زمان حاضر توافق نامتوازن است چین نمی خواهد درقبال چیزی که دریافت نکرده است بیش از اندازه متعهد شود.

چین خواستار آن شده است که آمریکا تعرفه بر روی ۱۱۲ میلیارد دلار از کالاهای این کشور را که اول سپتامبر وضع کرد ، لغو کند و تعرفه ۲۵ درصدی روی برخی از کالاها را نیز لغو نماید. ضمن آنکه تصمیم امریکا مبنی بر ۱۵ درصد تعرفه روی ۱۶۰ میلیارد دلار از کالاهای چین در اواسط ماه دسامبر امسال مشخص نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۵۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان