//
کدخبر: ۲۶۱۱۹۰ //

واکنش رهبر جمهوریخواه سنا به انتقادهای اوباما از ترامپ: دهانت را ببند

«میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا در سخنانی غیرعادی در مورد رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت که «باراک اوباما» درخصوص انتقاد از «دونالد ترامپ» باید دهانش را ببندد.

واکنش رهبر جمهوریخواه سنا به انتقادهای اوباما از ترامپ: دهانت را ببند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه گاردین، هفته گذشته سخنان انتقادی اوباما از رئیس جمهوری فعلی آمریکا و دولت وی به یاهونیوز درز کرد که به نظر می رسید عرف معمول در سیاست آمریکا را نقض می کرد.

در واقع تا قبل از انتقاد اوباما از ترامپ، عرف معمول در سیاست آمریکا اینگونه بود که مستاجران سابق کاخ سفید به ندرت لب به انتقاد از جانشینان خود می گشودند.

اوباما در آن سخنان در واکنش به توقف تعقیب قضایی «مایکل فلین» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید که به ارتباط با روسیه متهم بود، هشدار داد که واشنگتن در مسیر خطرناکی گام می نهد و حاکمیت قانون ایالات متحده در معرض خطر است.

اوباما همچنین نحوه مدیریت کرونا در آمریکا از سوی دولت ترامپ را فاجعه بار خواند.

مک‌کانل که با «لارا ترامپ» عروس ترامپ صحبت می کرد، در مورد سخنان اوباما گفت: تصور می کنم که پرزیدنت اوباما باید دهانش را بسته نگه دارد.

مک‌کانل افزود: می دانیم که وی (اوباما) از کارهایی که این دولت انجام می دهد، خوشش نمی آید. قابل درک است، اما فکر می کنم کمی بی کلاسی است که از دولتی که بعد از شما روی کار آمده است، انتقاد کنید.

وی ادامه داد: تو گلوله هایت را شلیک کردی. هشت سال آنجا بودی. تصور می کنم سنتی که بوش ها آغاز کردند که از رئیس جمهوری که بعد از شما می آید، انتقاد نکنید، سنت خوبی است.

سنتی در میان روسای جمهوری سابق آمریکا حاکم است مبنی بر اینکه از جانشینان خود در دفتر ریاست جمهوری انتقاد نکنند، اما ترامپ عضو این گروه غیررسمی متشکل از اوباما، جورج دبلیو بوش، بیل کلینتون و جیمی کارتر نیست و به طور معمول اسلاف خود را مورد انتقاد قرار داده است.

بعلاوه، دیدگاه اوباما نسبت به ترامپ کاملا روشن است که معمولا یا به طور غیرمستقیم بیان شده یا به مطبوعات درز کرده است. به عنوان مثال، در مستندی در مورد کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ علیه ترامپ، دیده می شود که «تیم کین» سناتور ایالت ویرجینیا می گوید که از نظر اوباما، ترامپ فاشیست است.

در همین حال، ترامپ، بارها اوباما را به دلیل تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد انتقاد قرار داده است.

 دادستان وزارت دادگستری آمریکا تعقیب قضایی فلین را که به ارتباط با روسیه متهم بود، متوقف کرده است. این دادستان که از سال ۲۰۱۷ پس از پذیرش اتهام از سوی فلین و وعده همکاری وی با وزارت دادگستری مسول این پرونده بوده، بدون توضیح و به صورت ناگهانی از پیگیری این پرونده کناره گرفته است.

فلین در ابتدا با دادستان به توافق رسیده بود که اتهام دروغگویی به اف‌بی‌آی درباره ارتباط با سفیر وقت روسیه در واشنگتن را بپذیرد و با مولر همکاری کند. اما مدتی بعد توافق را لغو کرد و گفت که به دفاع از خود در مقابل این اتهام‌ها خواهد پرداخت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۱۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان