//
کدخبر: ۲۵۹۸۱۶ //

استرالیا: محتمل‌ترین منشأ کرونا، بازار مواد غذایی زنده در چین است

نخست‌وزیر استرالیا بار دیگر در مخالفت با ادعاهای مقام‌های آمریکایی مبنی بر آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا، بازار مواد غذایی زنده در چین را منشأ آن دانست.

استرالیا: محتمل‌ترین منشأ کرونا، بازار مواد غذایی زنده در چین است
به گزارش فرتاک نیوز،

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا امروز (سه‌شنبه) گفت محتمل‌ترین منشأ شیوع ویروس «کووید۱۹»، بازار فروش مواد غذایی زنده در چین است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، موریسون طی نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقام‌های آمریکایی مبنی بر تولید شدن ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های چین، توضیح داد: «ما نمی‌توانیم هیچکدام از این موارد را رد کنیم، این چیزی است که آن روز گفتم اما محتمل‌ترین منشأ، بازار فروش مواد غذایی زنده است».

وی پیش از این با بیان اینکه هیچ مدرکی از آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا وجود ندارد، خواستار اجرای تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره علت طغیان این ویروس و سرایت سریع آن در جهان شده بود.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه بار دیگر مدعی شد که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و دولت پکن اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

سازمان بهداشت جهانی اما با «گمانه‌زنی» توصیف کردن این اظهارات، اعلام کرد که آمریکا هیچگونه اطلاعاتی در این باره که ویروس کرونا منشأ طبیعی ندارد ارائه نداده است.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد حدود سه میلیون و ۶۴۶ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۵۲ هزار نفر فوت کرده‌اند و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۸۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان