//
کدخبر: ۲۵۷۶۳۳ //

گفتگو رئیس‌جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان درباره مقابله با کرونا

کرملین از تماس تلفنی رئیس‌جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان و تأکید طرفین بر لزوم هماهنگی تلاش‌ها برای مقابله با کرونا خبر داد.


گفتگو رئیس‌جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان درباره مقابله با کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در تماس تلفنی بر اهمیت هماهنگی تلاش‌ها برای مقابله با کرونا با مشارکت سازمان جهانی بهداشت تأکید کردند.

بر اساس بیانیه‌ای که در سایت ریاست‌جمهوری روسیه منتشر شد، در این گفت‌وگوی تلفنی به شکل ویژه بر مشکلات مربوط به مبارزه با شیوع ویروس کرونا تمرکز شد. همچنین دو طرف درباره ادامه رایزنی‌ها درباره این مساله میان وزارت‌خانه‌های مربوطه در دو کشور توافق کردند.

طبق بیانیه یاد شده، پوتین و مرکل مسأله حل بحران داخلی اوکراین را بررسی کرده و هر دو تبادل زندانی‌های دو طرف درگیر در جنوب شرق اوکراین را اقدامی مثبت ارزیابی کردند.

در این گفت‌وگو بر لزوم اجرای مستمر بندهای سند ویژه مربوط به حل بحران اوکراین و نیز استمرار دیدارها میان سران اجلاس نرماندی تأکید شد.

همچنین در این تماس تلفنی تأکید شد، مسئولان اوکراین باید به تعهدات خود در رابطه با ابعاد سیاسی سازش این بحران از جمله اعطای وضعیت قانونی ویژه‌ای به منطقه دُنباس (جنوب شرق اوکراین) پایبند باشند.

پوتین و مرکل درباره تحولات اخیر سوریه و لیبی و نیز وضعیت کنونی بازارهای جهانی نفت نیز گفت‌وگو کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۶۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان