//
کدخبر: ۲۵۴۴۳۵ //

۳۵۶ کشته و ۳۲۹ زخمی نتیجه یک سال حملات حفتر به پایتخت لیبی

هیأت سازمان ملل در امور لیبی در بیانیه‌ای به مناسبت نخستین سالروز آغاز حملات نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» به پایتخت این کشور، از کشته و زخمی شدن ۶۸۵ غیرنظامی خبر داد.

۳۵۶ کشته و ۳۲۹ زخمی نتیجه یک سال حملات حفتر به پایتخت لیبی
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که در یک سال گذشته از حملات نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر به طرابلس، ۳۵۶ غیرنظامی کشته و ۳۲۹ نفر نیز زخمی شده‌اند.

هیأت سازمان ملل در این بیانیه با اشاره به اینکه حملات به طرابلس باعث آوارگی حدود ۱۴۹ هزار نفر در طرابلس و حومه آن شده است، همه طرف‌های درگیر را به توقف عملیات نظامی و فعال‌سازی آتش‌بس انسانی به منظور فراهم کردن زمینه مقابله با خطرات ویروس کرونا فراخواند.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که حدود ۸۹۳ هزار نفر نیازمند کمک‌های انسانی هستند.

در بیانیه هیأت سازمان ملل همچنین آمده است که با شیوع ویروس کرونا که بزرگ‌ترین تهدید برای سلامت ملت لیبی است، بهتر است که طرف‌های درگیر در لیبی و حامیان خارجی آن به درخواست‌ها برای توقف فوری جنگ توجه کنند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» از چهارم آوریل ۲۰۱۹ حملات به طرابلس را به بهانه آزادسازی این شهر از تروریست‌ها آغاز کردند. حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات، مصر و روسیه برخوردار است اما به دلیل مقاومت نیروهای دولت وفاق ملی، نیروهای حفتر هنوز موفق نشده‌اند به داخل شهر طرابلس نفوذ کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۴۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان