//
کدخبر: ۲۵۳۸۰۴ //

عبور تعداد مبتلایان به کرونا در جهان از ۹۰۰ هزار نفر

آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت‌ها در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در جهان به بیش از ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.

 عبور تعداد مبتلایان به کرونا در جهان از ۹۰۰ هزار نفر

آمارهای تجمیعی دولت‌ها در نقاط مختلف جهان حاکی از این است که چهارشنبه شب به‌وقت تهران آمار ابتلا به ویروس کرونا در جهان به بیش از 900 هزار مورد رسیده است.

آمریکا با بیش از 205 هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا، بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در بین کشورهای جهان به خود اختصاص داده است.

از طرفی بیش از نیمی نیمی از 900 هزار فردی که ابتلای آنها به ویروس کرونا به تأیید پزشکان رسیده است، ساکن کشورهای اروپایی هستند.

کشور چین که در رسانه‌های غربی همچنان به عنوان مبدأ شیوع ویروس کرونا معرفی می‌شود، اکنون از لحاظ شمار مبتلایان به این ویروس در رتبه چهارم جهان -پس از آمریکا، ایتالیا و اسپانیا- قرار دارد.

بر اساس آخرین آمارهایی که پایگاه اطلاعاتی worldometers با استناد به گزارش‌های رسمی نهادهای دولتی در اقصی نقاط جهان منتشر کرده، تاکنون بیش از 46 هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

تاکنون بیش از 190 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در جهان سلامت خود را بازیافته‌اند و اقدامات درمانی برای بهبود 680 هزار نفر دیگر همچنان در جریان است.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری «کووید‌ــ‌19»که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرده است،‌ تاکنون در بیش از 200 کشور و قلمرو از قاره‌های مختلف جهان شیوع یافته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۸۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان