//
کدخبر: ۲۵۳۶۵۰ //

چین به اتهامات وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اتهامات «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به چین مبنی بر اینکه «پکن یک کارزار تبلیغاتی و انتشار اطلاعات جعلی در مورد کرونا به راه انداخته است» تاکید کرد: چین نه چنین قصدی دارد نه وقتی برای انجام آن.

چین به اتهامات وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد
به گزارش فرتاک نیوز،

«هوا چون یینگ» روز چهارشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریکا گفت: نمی‌دانم تشخیص و درک او از اطلاعات جعلی چیست؟  دستاوردهای چین در مبارزه با ویروس کرونا؟ یا حمایت و کمک‌هایی که چین برای کشورهای دیگر فراهم کرده است؟ .

او ادامه داد: چین پس از شیوع ویروس کرونا فورا با آن به مبارزه پرداخت و قاطعانه از روند گسترش این بیماری پیشگیری کرد در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های چین باز هم بدون وقفه، شب و روز مشغول تولید کالاهای پزشکی و تامین کالاها و منابع لازم برای مبارزه با این ویروس در کشورهای دیگر هستند ما قصد و وقتی برای وارد شدن به انتشار اطلاعات جعلی نداریم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین ادامه داد: امیدواریم برخی شخصیت‌های آمریکایی بتوانند توجه خود را بر پیشگیری و مهار شیوع ویروس کرونا در داخل کشور خود معطوف و متمرکز کنند و به اقداماتی روی آورند که برای همکاری چین و آمریکا در مبارزه با این ویروس مفید باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای شانه خالی کردن از انفعال خود در مبارزه با کرونا و اتهام پراکنی علیه چین گفت: سیاه کردن دیگران، حمله، مقصر شمردن و شانه خالی کردن از مسئولیت، زمان از دست رفته در مقابله با شیوع بیماری را جبران نخواهد کرد کشورهای جهان فقط با تقویت همبستگی و همکاری می‌توانند هر چه زودتر بر این ویروس غلبه کنند.

بتازگی چند سیاستمدار آمریکایی به جای پذیرش کم کاری دولت خود در مبارزه با کرونا، چین را مقصر آن معرفی می‌کنند و پکن را به «پنهان کردن شمار واقعی مبتلایان و جدیت معضل ویروس» متهم می‌کنند برخی سیاستمداران انگلیسی هم مدعی شده‌اند که چین باید «عدم اطلاع رسانی درست» خود را جبران کند.

 «هوا» در باره این اخبار با اشاره به اینکه «ویروس مرز، عقیده و نژاد و قوم نمی‌شناسد» اظهار امیدواری کرد شخصیت‌های سیاسی آمریکا و انگلیس بتوانند مثل حزب کمونیست و دولت چین، قبل از هر چیز امنیت «جان مردم» را در اولویت قرار دهند و در واقع با کنار گذاشتن تعصب و غرور سیاسی، حواس خود را به آغاز همکاری بین المللی و مقابله مشترک با بیماری متمرکز کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۶۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان