//
کدخبر: ۲۵۲۵۳۲ //

دبیر کل سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در جهان برای مقابله با کرونا شد

دبیر کل سازمان ملل خواستار برقراری آتش بس سریع در سراسر جهان با هدف حمایت و حفاظت از غیرنظامیان آسیب پذیر در مناطق جنگ زده در برابر شیوع ویروس کرونا شده است.

دبیر کل سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در جهان برای مقابله با کرونا شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه در اظهارات کوتاهی در مقر سازمان ملل در نیویورک بدون اشاره به نام کشور خاصی ، خواستار آتش بس سریع جهانی برای حفاظت از جان غیرنظامیان آسیب پذیر در مناطق جنگی در برابر شیوع ویروس کرونا شد.

بر اساس این گزارش وی گفت: خشم و غضب این ویروس نشانگر حماقت جنگ است. به همین دلیل است که امروز خواستار یک آتش بس سریع جهانی در گوشه گوشه جهان هستم.

اظهارات دبیر کل سازمان ملل در شرایطی است که سوریه نخستین مورد ابتلا به ویروس کووید 19 را تایید کرده است. سوریه بیش از 10 سال است که درگیر جنگ داخلی شده است.

جمهوری دموکراتیک کنگو و افغانستان نیز درگیر جنگ و منازعه هستند. کارشناسان و دیپلمات ها نسبت به وقوع فاجعه در کشورهای درگیر جنگ هشدار می دهند، چرا که این کشورها با سیستم های بسیار شکننده و فقیر و ضعیف بهداشت و سلامت دست به گریبان هستند.

گوترش افزود: اکنون وقت آن است که جنگ های مسلحانه متوقف شده و تمرکز اصلی بر مقابله درست و صحیح برای نجات جان انسان ها باشد. سلاح ها را خاموش کنید، شلیک توپخانه ها را متوقف کنید و به حملات هوایی پایان دهید. انجام این اقدامات برای باز شدن راهگذرهای ارسال کمک های انسان دوستانه لازم و ضروری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۵۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان