//
کدخبر: ۲۵۲۴۹۹ //

دیدار اسد و شویگو درباره با محوریت ادلب و جاده حلب - لاذقیه

رئیس جمهوری سوریه در دیدار با وزیر دفاع روسیه درباره وضعیت ادلب و شرق فرات گفت‌وگو کرد.

دیدار اسد و شویگو درباره با محوریت ادلب و جاده حلب - لاذقیه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دمشق میزبان سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و هیئت همراه او بود.

در این دیدار درباره توافق‌هایی که پنجم مارس میان دو کشور روسیه و ترکیه به امضا رسیدند و نقض‌های مکرر این توافقنامه‌ها از سوی گروه‌های تروریستی گفت‌وگو شده و دو طرف بر راهکارهای اجرای این توافقنامه‌ها که ضامن دور کردن تروریست‌ها از اتوبان بین‌المللی حلب-لاذقیه (ام ۴) تا فاصله پنج کیلومتری از هر طرف هستند، تمرکز شد.

صفحه رسمی دفتر ریاست جمهوری سوریه در فیسبوک اعلام کرد، بشار اسد و شویگو در این دیدار درباره وضعیت کانتون  الجزیره، ادامه عملیات آمریکا برای کنترل بر نفت و منابع سوریه، گام‌های برداشته شده از سوی دمشق برای بازگرداندن امنیت و ثبات در مناطق مختلف سوریه، تلاش‌های روسیه در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی برای شکستن محاصره و لغو تحریم‌ها و انزوای مردم سوریه گفت‌وگو شد و دو طرف درباره سیاست‌ها و گام‌های مشترک در مرحله آتی به توافق رسیدند.

این دیدار همزمان با اعلام مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) درباره گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در اتوبان حلب-لاذقیه (ام ۴) در منطقه ادلب انجام گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۴۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان