//
کدخبر: ۲۵۰۶۷۷ //

آغاز به کار مرکز مشترک روسیه و ترکیه برای نظارت بر آتش‌بس ادلب

رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه می‌گوید مرکز مشترک جدیدی با ترکیه برای نظارت بر آتش‌بس ادلب و تعیین مسیر حرکت گشت‌های نظامی در این منطقه آغاز به کار کرده است.

آغاز به کار مرکز مشترک روسیه و ترکیه برای نظارت بر آتش‌بس ادلب
به گزارش فرتاک نیوز،

همزمان با پایان دور سوم مذاکرات هیأت‌های روسیه و ترکیه درباره وضعیت ادلب، وزارت دفاع مسکو از راه‌اندازی مرکز مشترکی با آنکارا برای نظارت بر آتش‌بس در این منطقه خبر داد.

«اُلِگ ژوراولف» رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه شامگاه شنبه گفت مرکز هماهنگی روسی-ترکی در سوریه برای کنترل آتش‌بس در استان ادلب و اجرای گشت‌های نظامی مشترک در شمال این کشور آغاز به کار کرده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، ژوراولف به خبرنگاران توضیح داد: «مرکز هماهنگی مشترکی برای تعامل با طرف ترکی، جهت اطمینان حاصل کردن از آتش‌بس و گشت‌های [نظامی] مشترک، عملیاتی شده است».

ژوراولف همچنین افزود که شناسایی مهندسی مسیر حرکت گشت‌های نظامی مشترک روسیه و ترکیه در حومه شهر «سراقب» انجام شده که این بخشی از روند تدارکات برای گشت‌زنی در طول بزرگراه «اِم۴» بود.

خبرگزاری تاس همچنین نوشت، علاوه بر مرکز جدید نظارت بر آتش‌بس، یک کانال ارتباطی و مخابراتی برای تعامل عملیاتی بین مرکز آشتی روسیه و نظامیان ترکیه در سوریه فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به توافق روسیه و ترکیه برای برقراری آتش‌بس در استان ادلب از نیمه شب ششم مارس، افزود: «طی دو روز گذشته، دو مرتبه حمله خمپاره‌ای توسط سازمان تروریستی جبهة‌النصره در مناطق مسکونی سراقب در استان ادلب و جناقیق در استان لاذقیه گزارش شده است».

پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای مذاکرات با ترکیه را سازنده خواند و گفت: بر اساس نتایج به دست آمده می‌توان همه توافق‌های قبلی را اجرایی کرد. (جزئیات بیشتر)

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه هفته قبل در کنفرانس خبری مشترک، از توافق دوجانبه بر سر اعمال آتش‌بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

آنکارا و مسکو توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند. همچنین مقرر شده  در طول بزرگراه اِم۴ سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق ۶ کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک‌ها ظرف ۷ روز آینده تصمیم‌گیری شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۶۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان