//
کدخبر: ۲۵۰۰۱۷ //

پهپادها، برگ‌برنده ترکیه علیه روسیه

براساس گزارشی مقام‌های ناتو گفتند، "نمایش ویرانگر قدرت" ارتش ترکیه با برنامه پهپاد داخلی خود علیه سوریه در ادلب، معادله نظامی علیه روسیه را تغییر داده است.

پهپادها، برگ‌برنده ترکیه علیه روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

سایت خبری آمریکایی "اینسایدر" سه‌شنبه گزارش داد، مقام‌های امنیتی تأکید کردند که ترکیه با سلاح‌های جدید، روسیه را مجبور کرده است تا درباره تشدید تنش‌ علیه دولت رجب طیب اردوغان دوباره تعمق کند.

این گزارش، ۱۰۰ هواپیمای بدون سرنشین تولید داخل ترکیه را که در حملات استفاده می‌شوند، "مهمات مهم هدایت‌شونده با راندمان کشنده" توصیف کرده است.

پایگاه اینسایدر به نقل از یک مقام نظامی ناتو که نامش را فاش نکرد، گزارش داد: اکنون ترک‌ها حدود یک دهه است که برنامه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین خود را در دست دارند و ادلب بیانگر میزان موفقیت‌آن‌ها در این زمینه است.

این مقام گفت: آن‌ها با تولید داخلی و با فناوری تجاری در دسترس، موفق به ساخت ناوگان بسیار بزرگ و مؤثر، به مراتب ارزان‌تر از خرید آن‌ها از ایالات متحده یا متحدان دیگر شدند. و به دلیل درگیری با پ.ک.ک، آن‌ها سال‌ها وقت داشتند که بدون هیچگونه نگرانی در مورد شرایط حقوق بشری، توانایی‌های خود را تمرین و ارزیابی کنند.

این منبع تاکید کرد، محدودیت آمریکا برای فروش تسلیحات به توسعه ترکیه در زمینه فناوری پهپادها کمک کرد. او گفت: ارتش ترکیه سال ۲۰۰۷ از محدودیت‌ خرید تسلیحاتی که می‌توانست از آمریکا تهیه کند، خسته شد. ترکیه ناامید از عملکرد ضعیف هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی در بازار، شروع به توسعه برنامه خود کرد. پرواز ده‌ها فروند از این هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز ادلب و شلیک بمب به سمت تانک‌های سوریه در طول شب، توجه پوتین را به خود جلب کرده است.

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بر روی آتش‌بس جدیدی در ادلب توافق کردند که پس از ۵ مارس آغاز شد. براساس این توافق، تمام فعالیت‌های نظامی در ادلب با ایجاد یک مسیر شش کیلومتری امنیتی به سمت شمال و جنوب بزرگراه مهم ام‌۴ (M۴) پایان می‌یابد. گشت‌زنی مشترک ترکیه و روسیه هم از ۱۵ مارس در امتداد این بزرگراه آغاز می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۰۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان