//
کدخبر: ۲۵۱۹۴۴ //

توقف کلیه سفرهای بین‌المللی در ازبکستان به مدت ۴۰ روز

ازبکستان برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در این کشور، کلیه حمل و نقل مسافری بین المللی خود با سایر کشورهای جهان را برای مدت ۴۰ روز، متوقف کرده است.

 توقف کلیه سفرهای بین‌المللی در ازبکستان به مدت ۴۰ روز
به گزارش فرتاک نیوز،

دولت ازبکستان اعلام کرد که در رابطه با خطر شیوع ویروس کرونا، از امروز، جمعه 20 ماه مارس (اول فرودین سال 99)، کلیه حمل و نقل مسافری بین المللی به هر شکل آن، به تمامی کشورهای جهان برای مدت چهل روز، متوقف شده است.

بر اساس بیانیه وزارت ترابری ازبکستان، از تاریخ 20 مارس، کلیه سفرهای بین المللی چه به وسیله اتوبوس، اتومبیل شخصی، راه آهن و حمل و نقل هوایی به مقصد سایر کشورها، حداقل برای مدت 40 روز، به حالت تعلیق در آمده است.

در حال حاضر، 23 مورد عفونت COVID-19 در جمهوری ازبکستان ثبت شده است.

روز پنج شنبه، مقامات ازبک از عزیمت یک پرواز چارتر به شهر نوواسیبیرسک روسیه امتناع ورزیدند، که قرار بود شهروندان این کشور که در روسیه گیر افتاده‌اند را به میهن بازگرداند.

پس از بسته شدن مرزهای ازبکستان به دلیل گسترش ویروس کرونا، حدود 150 شهروند این کشور در فرودگاه نوواسیبیرسک سرگردان و بی تکلیف باقی مانده‌اند. آنها از مناطق مختلف روسیه از جمله شرق دور به این شهر آمده‌اند به این امید که بتوانند از مسیر هوایی به کشورشان برگردند.

پیش از این، چندین شرکت هوایی روسیه، پروازهای خود به جمهوری ازبکستان را به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف کردند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۹۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان