//
کدخبر: ۲۵۰۶۰۴ //

ترامپ شهروندان انگلیس و ایرلند را نیز از سفر به آمریکا منع کرد

رییس جمهوری آمریکا که پیشتر انگلیس و ایرلند را از ممنوعیت سفر به آمریکا به دلیل ویروس کرونا مستثنی کرده بود، شنبه شب گفت این استثنا لغو می‌شود.

ترامپ شهروندان انگلیس و ایرلند را نیز از سفر به آمریکا منع کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری درباره اقدامات دولت فدرال پیرامون شیوع ویروس کووید19 در ایالات متحده گفت که انگلیس و ایرلند نیز شامل ممنوعیت مسافرت از اروپا به آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا می‌شوند.

ترامپ که منشأ شیوع کرونا در آمریکا را مسافران اروپایی می‌داند، چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود که اتباع همه کشورهای اروپایی به جز انگلیس و ایرلند تا 30 روز از مسافرت به آمریکا ممنوع می‌شوند.

او همچنین اعلام کرد که شب گذشته آزمایش کورنا داده اما هنوز جواب آن مشخص نشده است.

ترامپ با وجود آنکه با چندین فرد مبتلا به کرونا در تماس بوده، تاکنون از انجام آزمایش سرباز زده بود.

در حالی که ممنوعیت سفر به آمریکا از جمعه شب برای کشورهای اروپایی اعمال شده است، «مایک پنس» معاون ترامپ در توضیح اقدام جدید گفت که شمول انگلیس و ایرلند نیز از بامداد دوشنبه اعمال خواهد شد.
ترامپ در شرایطی برای انگلیس استثنا قائل شد که آخرین آمار ارائه شده در زمان اعلام آن محدودیت نشان می‌داد، ۴۵۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند، اما در بیشتر کشورهای دیگر اروپایی (به جز ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان) این رقم به مراتب کمتر بود.
با گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان، کشورهای دیگر هم اقدامات سختی را همچون ممنوعیت ورود مسافران خارجی اتخاذ کردند.

رییس جمهوری آمریکا، منشا ابتدایی کووید-۱۹ را چین معرفی کرده و گفته بود که این ویروس از این کشور به جهان گسترش یافت.

اظهارات ترامپ در شرایطی است که از ابتدا سعی کرد این مساله را کم اهمیت جلوه دهد، اما با شیوع این بیماری در ایالات متحده و سقوط بی‌سابقه بازار سهام، به ناچار دست به کار شد.
تاکنون در آمریکا ابتلای 2 هزار و 500 نفر به ویروس کووید19 تایید شده و 55 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۶۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان