//
کدخبر: ۲۴۹۰۶۸ //

پیام بن سلمان از بازداشت‌های اخیر در عربستان

یک خبرگزاری آمریکایی در گزارشی به اهداف ولیعهد سعودی از بازداشت شماری از شاهزاده‌ها پرداخته و آن را حامل پیامی به شاهزاده‌های منتقدش عنوان کرده است.

 پیام بن سلمان از بازداشت‌های اخیر در عربستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز گزارش‌ها درباره بازداشت شماری از شاهزاده‌ها در عربستان سعودی به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور، را تأیید کرده است.

آسوشیتد پرس به نقل از منابعی نزدیک به دربار پادشاهی سعودی، نوشته است محمد بن سلمان با بازداشت عمویش شاهزاده «احمد»، پسرعمویش و ولیعهد سابق «محمد بن نایف» و نیز شماری دیگر خواست پیامی به دیگر شاهزاده‌های خاندان حاکم بدهد.

به نوشته آسوشیتدپرس، این پیام در درجه اول شاهزاده‌هایی را هدف گرفته که احساس می‌کنند مورد ظلم واقع و از حقوق‌شان محروم شده‌اند. در واقع بازداشت شاهزاده احمد، برادر ملک سلمان به این معناست که از این به بعد دیگر شاهزاده‌‌ای مصون نیست.

   آسوشیتد پرس به نقل از یک مقام آمریکایی، که نامش ذکر نشده، در واکنش به اینکه این بازداشت‌ها با وخامت حال پادشاه سعودی مرتبط است، نوشت «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با ملک سلمان در فوریه گذشته دیدار کرد و در آن دیدار، پادشاه سعودی در سلامتی کامل بود.

آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع دیگر نوشت، شاهزاده احمد بن عبدالعزیز، که به مخالفت با سیاست‌های محمد بن سلمان معروف است، به محافل نزدیک به خود ناخرسندی خود را از تصمیم بسته شدن حرمین شریفین به بهانه ترس از شیوع بیماری کرونا، اعلام کرده است.

منابع مطلع در عین حال ادعاها مبنی بر این‌که شاهزاده احمد و شاهزاده محمد بن نایف برای کودتا علیه محمد بن سلمان برنامه‌ریزی کرده بودند را رد کرده است.

خبرگزاری آسوشیتد پرس به گزارش اخیر «گروه مشاور اوراسیا» اشاره کرده که در آن آمده است شاهزاده احمد و شاهزاده محمد بن نایف گزینه‌های احتمالی برای تصدی قدرت در عربستان سعودی هستند.

آسوشیتد پرس افزود، این امر ممکن است به این معنی باشد که بن سلمان می‌خواهد با بازداشت این شاهزاده‌ها، جلوی هرگونه اقدام غافلگیر کننده‌ای در مسیر تکیه زدن بر کرسی پادشاهی را بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۰۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان