//
کدخبر: ۱۹۰۲۷۵ //

از عربستان در برابر حملات ایران حمایت خواهیم کرد

معاون رئیس شورای نظامی سودان که اخیرا به عربستان سعودی سفر کرده، گفت که سودان از ریاض در برابر ایران و انصارالله یمن حمایت می‌کند.

از عربستان در برابر حملات ایران حمایت خواهیم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 ارتشبد «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» و معاون رئیس شورای نظامی سودان اعلام کرد که خارطوم در برابر هرگونه تهدیدات خارجی، در کنار ریاض خواهد بود.

حمیدتی که پنجشنبه گذشته به عربستان سعودی سفر کرده بود، دیروز جمعه با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی در جده، دیدار و گفت‌وگو کرد.

او بعد از این دیدار و پس از ترک عربستان سعودی بیانیه‌ای صادر کرد و در آن گفت: «سودان در کنار عربستان سعودی علیه هرگونه تهدیدات و حملات ایرانی و شبه نظامیان [انصارالله] حوثی می‌ایستد».

به گزارش النشره، حمیدتی با بیان اینکه سودان کاملا آماده دفاع از عربستان سعودی است، تأکید کرد که نیروهای سودان همچنان در عربستان و یمن باقی خواهند ماند.

معاون رئیس شورای نظامی سودان همچنین از کمک‌های نظامی سران عربستان سعودی به سودان تقدیر و تشکر کرد.

از زمان برکناری «عمر البشیر»، رئیس جمهوری مخلوع سودان در ۲۲ فروردین، شورای نظامی که اعضای آن فرماندهان و افسران ارتش هستند، قدرت را به دست گرفته و به دنبال افزایش اختیارات خود هست. عربستان از این شورا حمایت مالی و سیاسی می‌کند.

گذشته از این، از زمان آغاز حمله ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی در فروردین ۹۴، سودان در قبال دریافت کمک‌های مالی از ریاض، بخشی از نیروهای ارتش این کشور را در یمن و عربستان سعودی مستقر کرده است.

هنوز آمار دقیقی از شمار نیروهای سودانی به کار گرفته شده در جنگ علیه یمن منتشر نشده است، ولی شبکه الجزیره قطر شمار آن را ده هزار نیرو تخمین زده است.

طی این چهار سال، عربستان سعودی به دلیل استفاده از ارتش‌های دیگر کشورها که به «ارتش‌های اجاره‌ای» معروف شده، مورد تمسخر مخالفان داخلی و خارجی قرار گرفته است. وظیفه ارتش‌های اجاره‌ای حمایت از مرزهای جنوبی عربستان و جنگیدن به جای نیروهای ارتش امارات و عربستان در داخل یمن است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۲۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان