//
کدخبر: ۲۴۶۳۲۷ //

شب سخت سندرز؛ حمله رقبا به داوطلب سوسیال دموکرات

دهمین مناظره داوطلبان ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات در حالی برگزار شد که مواضع برنی سندرز به عنوان یک سوسیال دموکرات بیش از دیگران در معرض حمله قرار گرفت.

شب سخت سندرز؛ حمله رقبا به داوطلب سوسیال دموکرات
به گزارش فرتاک نیوز،

برنی سندرز، جو بایدن، مایک بلومبرگ، امی کلوباچر، الیزابت وارن، پیت بوتیجیج و تام استیر هفت داوطلبی بودند که در کارولینای جنوبی به روی سن رفتند و در مناظره‌ای که از شبکه سی بی اس پخش می شد، شرکت کردند.

بلومبرگ بر خلاف مناظره پیشین که نخستین مناظره وی بود سعی کرد با تسلط و اعتماد به نفس بیشتر حاضر شود.

نخستین سوال از سندرز درباره اقتصاد پرسیده شد که گفت اقتصاد برای افرادی چون بلومبرگ و سایر میلیاردرها بسیار عالی است. برای آمریکایی معمولی، امور چندان خوب نیست. سال گذشته، افزایش دستمزد واقعی برای کارگر متوسط، کمتر از ۱ درصد بود.

اما این اظهارات بی پاسخ نماند و بلومبرگ تیر نخست را به سمت سندرز شلیک کرد: " دونالد ترامپ فکر می کند اگر رئیس جمهوری باشد بهتر است اما من این‌طور فکر نمی کنم؛ ولادیمیر پوتین فکر می کند که دونالد ترامپ باید رئیس جمهور ایالات متحده باشد و به همین دلیل روسیه به شما (سندرز) کمک می کند تا انتخاب شوید.

وی در مناظره هفته گذشته هم ادعای سوسیال بودن سندرز را با تعداد خانه‌هایی که دارد، زیر سوال برد.

پیت بوتیجیج هم به این مساله واکنش نشان داد و گفت اگر فکر می کنید چهار سال گذشته آشوب آور، تفرقه آور، مسموم و فرسایشی بوده است، تصور کنید که بخش بهتری را در سال ۲۰۲۰ با برنی سندرز و دونالد ترامپ سپری خواهید کرد. فکر کنید برای کشور چه پیش خواهد آمد.

الیزابت وارن هم که در مناظره‌های پیشین سعی داشت از رویارویی مستقیم با سندرز بپرهیزد، وارد عمل شد و با این اذعان که سندرز در حال حاضر پیروز میدان است چرا که حزب دموکرات یک حزب مترقی است و از ایده‌های مردمی حمایت می کند، گفت: من و برنی در موارد بسیاری توافق داریم اما من فکر می کنم من یک رئیس جمهوری بهتر از برنی خواهم بود.

وی با بیان اینکه تیم سندرز ایده‌های او را درباره آژانس های اعتباری مصرف کنندگان تخریب کرده اند، در مورد برنامه مراقبت های بهداشتی سندرز اظهار کرد: برنامه برنی توضیح نمی دهد که چگونه می خواهیم به آنجا برسیم.

در همان ۱۰ دقیقه نخست، تقریبا همه داوطلبان حاضر به سندرز تاختند

جو بایدن احتمال باخت در رقابت مقدماتی دموکرات‌ها در کارولینای جنوبی را منتفی دانست که پیش از این، از این ایالت به عنوان دیواره آتشین یاد کرده بود.

وی تاکید کرد من برنده کارولینای جنوبی خواهم بود اما حاضر نشد بگوید در صورت باخت از دور رقابت‌ها خارج خواهد شد.

معاون اول باراک اوباما تصریح کرد: من برنده خواهم شد نه فقط در اینجا که در سراسر کشور اینگونه خواهد بود. من سالهای سال است که به اینجا (کارولینای جنوبی) می آیم و اشتغال ایجاد می کرده‌ام.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۳۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان