//
کدخبر: ۲۰۰۵۸۷ //

حمله مجدد بایدن به ترامپ و سیاست‌های خارجه‌اش

جو بایدن در یک سخنرانی درباره دورنمای سیاست خارجی خود در صورت رسیدن به ریاست جمهوری گفت: چنانچه رئیس جمهور شود همه آسیب‌هایی که ترامپ به سیاست خارجه آمریکا وارد کرده را جبران خواهد کرد.

حمله مجدد بایدن به ترامپ و سیاست‌های خارجه‌اش
به گزارش فرتاک نیوز،

 جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق و کاندیدای پیشتاز رقابت‌های داخلی حزب دموکرات برای تعیین نامزد ریاست جمهوری در یک سخنرانی یک ساعته در دانشگاه شهر نیویورک دستورکارهایش برای سیاست خارجی را مشخص کرد.

او در این سخنرانی وعده داد که رهبری دموکراتیک آمریکا در جهان را بازیابی خواهد کرد و با هم‌پیمانان آمریکا در راستای مقابله با چالش‌های جهانی از تروریسم گرفته تا تغییرات آب و هوایی و عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای همکاری خواهد کرد.

او بخش عمده این سخنرانی خود را صرف حمله به ترامپ و سیاست‌ها و اقداماتش کرد.

بایدن به مستمعین خود گفت: جهان می‌بیند که دونالد ترامپ چطور فردی است، فردی غیرصادق، ناآگاه و بی‌محابا، گاهی فاسد به شکل خطرناک بی‌کفایت و نالایق و از نظر من او از انجام یک رهبری جهانی و رهبری در داخل ناتوان است.

طرحی که بایدن برای سیاست خارجه خود ارائه داد کاملاً عکس رویکرد اول آمریکای دونالد ترامپ از هر جنبه است. با وجود این‌که بایدن وعده داد یک سیاست خارجی آینده‌نگر همراه با تعامل با جهان را در پیش بگیرد اما در عین حال در سخنرانی خود تمرکز زیادی بر این داشت که وضعیتی که قبلاً در جهان و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما بوده را مجدداً بازیابی کند.

به گزارش فاکس نیوز، بایدن در این سخنرانی ترامپ را یک فرد دمدمی مزاج و متکبر دانست و سیاست خارجی او را تحریک شده با کژخلقی‌های توییتری خواند.

بایدن گفت: من معتقدم که هدف کلی سیاست خارجی ما باید دفاع و پیشبرد در حوزه امنیت و دستیابی به موفقیت و ارزش‌های دموکراتیکی که آمریکا از آن حمایت می‌کند، باشد. هر رئیس جمهوری که دموکرات و چه جمهوری‌خواه در تاریخ مدرن ما و در دوره قبل از دونالد ترامپ این دستور کار اساسی را درک و اجرا کرده است.

بایدن در این سخنرانی تاکید کرد: تا پیش از این البته این رویکرد به این شکل فراگیر به حال خود رها نشده بود.

بایدن با اشاره به دیدار سال ۲۰۱۸ ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: ترامپ مکرراً در برابر ولادیمیر پوتین از منافع آمریکا، جامعه اطلاعاتی آمریکا و آنطور که من تاکید دارم از منافع مردم آمریکا عقب‌نشینی کرد. من استدلال می‌کنم که این دیدار یکی از شرم‌آورترین عملکردی بود که یک رئیس جمهوری در تاریخ مدرن آمریکا داشت.

بایدن همچنین ترامپ را متهم کرد به این‌که عاشق دیکتاتوری قاتل در کره شمالی شده است.

وی افزود: ترامپ از کره شمالی گرفته تا ایران، روسیه و عربستان سعودی نه فقط در قبال این کشورها مساله عدم اشاعه هسته‌ای را کمرنگ نکرده بلکه باعث افزایش هرچه بیشتر اشاعه هسته‌ای، راه افتادن یک رقابت جدید تسلیحات هسته‌ای، حتی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای شده است.

بایدن همچنین گفت‌: ترامپ در حال کوبیدن به پایه و اساس ائتلاف ناتو است.

وی تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا ائتلاف‌های دموکراتیک ما را تضعیف می‌کند در حالی که دیکتاتورهایی را در آغوش می‌گیرد که غرور او را ارضاء می‌کند.

بایدن افزود: اگر رئیس‌جمهور شوم اکثر نیروهای آمریکا را از افغانستان خارج می‌کنم و به حمایت آمریکا از مداخله نظامی در یمن پایان می‌دهم و بار دیگر بر تعهد کشورم در قبال ناتو تاکید می‌کنم.

وی همچنین تاکید کرد، از امنیت اسرائیل صرف نظر از میزان اختلاف با رهبر کنونی‌اش حمایت می‌کند، اشاره او به بنیامین نتانیاهو بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۵۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان