//
کدخبر: ۲۴۶۲۴۰ //
در واکنش به بی‌کفایت دانستن خود توسط ترامپ؛

شومر: ترامپ بی‌کفایت است و برنامه ای برای مقابله با کرونا ندارد

رئیس اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا در واکنش به بی‌کفایت دانستن خود توسط ترامپ تأکید کرد: ترامپ بی‌کفایتی است؛ او برنامه‌ای برای مقابله با کرونا ندارد.

شومر: ترامپ بی‌کفایت است و برنامه ای برای مقابله با کرونا ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

«چاک شومر» رئیس اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا امروز سه شنبه و در واکنش به بی‌کفایت دانستن خود توسط ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: من از درخواست بودجه رقت‌انگیز و نامناسب رئیس‌جمهوری ترامپ انتقاد نکردم.

رئیس اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا در این باره ادامه داد: به بی‌کفایتی او اشاره کردم؛ برنامه‌ای برای مقابله با کروناویروس ندارد. او تیم امنیت جهانی بهداشت در شورای امنیت ملی را منحل کرده، قصد دارد بودجه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری را تا ۱۶ درصد کاهش دهد و حتی یک نفر را برای نظارت بر مقابله با ویروس کرونا تعیین نکرده است.

این درحالیست که رئیس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پیش به تلافی پیشبرد روند استیضاح توسط دموکرات‌ها در پیامی توئیتری نوشته بود: چاک شومرِ گریان، فقط برای جلب توجه عموم، گلایه کرده است که من (ترامپ) برای کسب آمادگی در مقابله با ویروس کرونا باید بیش از ۲ و نیم میلیارد دلار بودجه درخواست می کردم. اگر درخواست مبلغ بیشتری کرده بودم، او می گفت این رقم خیلی زیاد است. شومر از پایان یافتن زودهنگام سفرم خوشش نیامد. حق با من بود. او بی کفایت است.

شایان ذکر است، «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکا هم امروز در پیامی توئیتری اعلام کرده بود: ناتوانی دولت ترامپ در جدّی گرفتن ویروس کرونا بسیار ترسناک است. این کار به قیمت جان انسان‌ها تمام خواهد شد. بسیاری از ما از چند هفته پیش خواستار بودجه اضطراری کلان بودیم و ترامپ ما را نادیده گرفت. اکنون، بودجه اختصاص یافته احتمالاً بسیار ناچیز و دیرهنگام است.

این درحالیست که کاخ سفید مدعی است دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد از کنگره آمریکا بودجه‌ای ۲.۵ میلیارد دلاری را برای مقابله با ویروس کرونا طلب کند.

قرار است بیش از یک میلیارد دلار از این رقم صرف تهیه واکسنی برای درمان این ویروس فراگیر شود.

این درحالی است که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، بودجه درخواستی از سوی کاخ سفید را با توجه به ابعاد بحرانی شیوع ویروس «نامناسب» و کم تلقی کرده و می‌گوید مجلس به نوبه خود بسته مالی راهبردی و پر و پیمانی را برای مقابله با بیماری تدارک خواهد دید.

ویروس کرونا نخستین بار از شهر ووهان استان هوبئی چین رواج پیدا کرد اما اکنون دامنه آلودگی آن به اکثر کشورهای جهان رسیده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۲۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان