//
کدخبر: ۲۴۵۷۷۱ //

پمپئو: اروپا از برجام پشتیبانی می‌کند

وزیر خارجه آمریکا همراه با جدیدترین موضع‌گیری ضدایرانی خود اذعان کرد: اروپا از برجام پشتیبانی می‌کند.

پمپئو: اروپا از برجام پشتیبانی می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در تازه ترین موضع گیری ضدایرانی خود اعلام کرد: ایالات متحده در تلاش است تا با درخواستِ از سرگیری تحریم های ایران که قبلاً به واسطه برجام  برداشته شده بودند، به شورای امنیت سازمان ملل رجوع کند.

بر اساس ادعای پمپئو، در ماه های آینده وی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم مهمی در خصوص تماس با سازمان ملل به همراه درخواست برای شروع روند از سرگیری تحریم های بین المللی علیه ایران (که به عنوان بخشی از توافق هسته ای دولت سابق کشورش برداشته شد) اتخاذ خواهند کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با واشنگتن فری بیکن در این باره مدعی شد: ما در مورد این موضوع با همکاران آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خود صحبت کرده ایم. آنها همچنین از این تهدید آگاه هستند.

وی در ادامه گفت: اروپا از برجام پشتیبانی می کند. آنها اساساً بر این باورند که حفظ این توافق به نفع کشورهای آنها است. ما اصرار داریم که ایران تا حد زیادی مهمترین مفاد توافق هسته ای در مورد غنی سازی مواد هسته ای را نقض کرده است!

این درحالیست که در ۲۰ جولای سال ۲۰۱۵، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء قطعنامه ۲۲۳۱ را در حمایت از برجام تصویب کرد.

گفتنی است، به دنبال خروج یکجانبه ترامپ از توافق بین‌المللی هسته‌ای با ایران در ۸ ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران پس از صبر راهبردی یک ساله خود اعلام کرد که در صورت ادامه بدعهدی واشنگتن و انفعال طرف‌های اروپائی توافق هسته‌ای، به صورت تدریجی و بر اساس مفاد مادتین ۲۶ و ۳۷ برجام به کاهش تعهدات خود در این توافق روی می‌آورد.

واشنگتن نیز در این راستا تا کنون تحریم‌هایی را علیه تهران اعمال کرده است، محدودیت‌هایی که بنا به اذعان رسانه‌های بسیاری از جمله رسانه صهیونیستی جروزالم پست تأثیری در روند پیشرفت ایران بر جای نگذاشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۷۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان