//
کدخبر: ۲۴۳۹۴۴ //

راهبرد ترکیه؛ خرید زمان برای حمایت از تروریست‌ها

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: بهانه ترکیه یعنی حفظ امنیت مناطق کُرد، برای تعرض به خاک سوریه و زیر سؤال بردن تمامیت ارضی این کشور، غیر قابل قبول است و باید نهادهای بین‌المللی به کمک سوریه بیایند و هر چه زودتر این مسئله به پایان برسد و شر تروریست‌ها از این منطقه کنده شود.

راهبرد ترکیه؛ خرید زمان برای حمایت از تروریست‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

سید رضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به تجاوز نظامی ترکیه به سوریه گفت: با توجه به اینکه ترکیه نقش اساسی در هجوم تروریست‌ها به خاک سوریه داشت، انتظار این بود که توافقات سوچی و آستانه بتواند اقدامات ترکیه در معادلات امنیتی منطقه را به گونه‌ای تنظیم کند که ترکیه در اسرع وقت به این توافقات عمل کرده و تلاش در جهت راستای ایجاد منطقه‌ای أمن را انجام دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم توافقات و نشست‌های سوچی و آستانه، ترکیه تلاش زیادی در خرید زمان در حمایت از تروریست‌های حاضر در ادلب دارد. بنا بود ترکیه در سال گذشته میلادی، معارضان را از گروه‌های مسلح جدا کرده و هر چه سریعتر کمک به ایجاد امنیت در منطقه کند، اما این اتفاق مجددا با تأخیر بسیار زیادی صورت گرفت و چنین خواسته‌ای محقق نشد.

کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: در ماه‌های اخیر با استدلال‌های قانونی که از جانب نظام سیاسی سوریه صورت گرفت و دولت‌های روسیه و ایران نیز با پاکسازی مناطق پیرامون ادلب توسط ارتش سوریه و عدم دخالت ترکیه در این باره موافقت کردند، در هفته‌های اخیر عملیات پاکسازی در این بخش‌ها انجام شد، ولی متاسفانه با حمایت مجدد ترکیه از مسلحین و تروریست‌های این منطقه، این اقدامات به گونه‌ای دیگر رقم خورده است.

صدرالحسینی گفت: چنانچه در برخی نقاط ادلب، ارتش ترکیه به حمایت مستقیم از تروریست‌ها برآمده و با نیرو‌های نظامی سوریه درگیری ایجاد کرده است و همین هفته پیش شاهد کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای نظامی هر دو طرف بودیم.

وی در پایان یادآور شد: بهانه ترکیه یعنی حفظ امنیت مناطق کُرد، برای تعرض به خاک سوریه و زیر سؤال بردن تمامیت ارضی این کشور، غیر قابل قبول است و باید نهاد‌های بین المللی به کمک سوریه بیایند و هر چه زودتر این مسئله به پایان برسد و شر تروریست‌ها از این منطقه کنده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۹۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان